تغییراتی در قیمت روزانه خودرو؛

قیمت روز خودرو ایرانی و خارجی در۳۰ فروردین ۱۴۰۲ | شوک قیمتی جدید به بازار

قیمت خودرو روز چهارشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۲، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد. قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو روز چهارشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۲، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت. اما در نیمه دوم این ماه با توجه به افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای شوک جدیدی به بازار وارد شد و به نظر می‌رسد موج جدید گرانی در ادامه سال در انتظار بازار است.

در این میان، رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، اعلام کرده است که قیمت‌های بازار کاذب است و مردم باید در خرید خود دقت کنند. اما طبق تجربه‌های پیشین، کاهش قیمت خودرو با افزایش جزئی عرضه بعید به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، بازار از واردات خودرو ناامید شده است و اخبار مربوط به آن تاثیری در روند بازار ندارد.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید ۱۱۱ که هفته‌های گذشته قیمت آن ثابت مانده بود، امروز با کاهش شش میلیون تومانی نسبت به روز گذشته در نرخ ۳۶۰ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت پژو ۲۰۷i پانوراما دنده‌ای امروز به ۸۸۸ میلیون تومان رسید.

اکنون دنا پلاس را با نرخ پایین‌تر از ۹۰۰ میلیون تومان در بازار نمی‌توان یافت. به نظر می‌رسد اگر بازار به روند صعود قیمت‌ها ادامه دهد و ثباتی در قیمت‌ها مشاهده نشود، بازار شاهد دنا پلاس یک میلیاردی نیز خواهد بود.

پژو پارس ELX، مدل ۱۴۰۱ که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و سقف ۷۷۰ میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ ۶۲۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

در این میان خودروی ساینا دنده‌ای EX در بازار خودرو با ورود به کانال ۴۰۰ میلیون تومانی، امروز به ۴۰۵ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

لاماری که کمتر از یک سال است پا به بازار خودرو گذاشته، با نرخ دو میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان عرضه شد. این در حالی است که این خودرو در ابتدای ورود به بازار تنها ۸۹۰ میلیون تومان قیمت داشت.

فیدلیتی پرایم پنج نفره نیز امروز وارد کانال جدیدی شد و به دو ملیارد و ۴۰ تومان رسید.

تیگو ۸ پرو اما امروز با ورود به کانال سه میلیارد تومانی، نرخ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

در حال حاضر قیمت خودرو در بازار تحت تاثیر افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای روند صعودی در پیش گرفته است. البته کارشناسان و فعالان بازار خودروی کشور معتقدند بازار مجدداً رونق گرفته و سطح معاملات افزایش یافته است.

کارشناسان معتقدند که هیچ عاملی برای کاهش قیمت وجود ندارد. در نتیجه به نظر می‌رسد بازار به شیب صعودی خود در ادامه سال نیز ادامه داشته باشد.

سناریوی دیگری که در رابطه با آینده بازار مطرح می‌شود، سناریوی کاهش قیمت‌هاست. برخی کارشناسان معتقدند که با افزایش عرضه خودرو در هفته‌های آینده قیمت خودرو عقب‌نشینی کرده و روند نزولی به خود می‌گیرد.

حال باید این نکته را یادآور شد که امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در گفتگویی اعلام کرد که بازار خودرو از سمت عرضه امسال به تقطه اشباع می‌رسد. اما به نظر نمی‌رسد تولید و عرضه خودرو امسال به میزانی باشد که پاسخگوی نیاز بازار باشد و تاثیری در قیمت‌ها بگذارد.

برای مطالعه بیشتر، خبر قیمت خودروهای مونتاژی در ۲ نوبت افزایش می‌یابد؟ را در تجارت‌نیوز بخوانید.

Share