رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار خبر داد:

شکارچی گراز در دام مامورین رودبار افتاد

علی فرهی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست رودبار در اقدامی مشترک و با همکاری نیروی انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان، یک شکارچی را که اقدام به شکار غیر مجاز یک راس گراز کرده بود را دستگیر و پس از تشکیل پرونده این تخلف به منظور رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار از دستگیری شکارچی غیر مجاز یک راس گراز در این شهرستان خبر داد.

علی فرهی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست رودبار در اقدامی مشترک و با همکاری نیروی انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان، یک شکارچی را که اقدام به شکار غیرمجاز یک راس گراز کرده بود را دستگیر و پس از تشکیل پرونده این تخلف به منظور رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار تصریح کرد: از این شکارچی بقایای لاشه یک راس گراز به همراه یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و ضبط شد که اقدام شکارچی متخلف بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می‌شود.

فرهی با اشاره به اینکه یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در تمام روزها بصورت فعالانه در حال گشت و کنترل می‌باشند به شکارچیان غیر مجاز هشدار داد با هرگونه شکار و صید در عرصه‌های طبیعی شهرستان قاطعانه برخورد خواهد شد.

بر اساس قوانین شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست شکار هر راس گراز ماده سیزده میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و گراز نر چهار میلیون و۵۰۰ هزار ریال است که شکارچیان متخلف باید به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست پرداخت کنند و تعیین نوع جریمه از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز بسته به رای و نظر قاضی رسیدگی کننده به پرونده است.

Share