با قبول شکست مقابل چین؛

تیم ملی واترپلو ایران نایب قهرمان آسیا شد | طلسم ۲۸ ساله شکست

تیم ملی واترپلو ایران با قبول شکست برابر چین در فینال مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان نایب قهرمانی رسیدند. سه تیم برتر این مسابقات یعنی چین، ایران و قزاقستان جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، تیم ملی واترپلو ایران در دیدار فینال مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف چین رفت و با نتیجه ۱۱ بر ۸ شکست خورد. با این نتیجه، تیم ایران به عنوان نایب قهرمانی آسیا دست یافت و طلسم ۲۸ ساله در کسب مدال در این رقابت‌ها را شکست. ایران در گذشته تنها دو بار صاحب مدال برنز شده بود.

تیم ملی کشورمان که این دوره برای نخستین بار حضور در فینال مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا را تجربه می‌کرد، پیش از این در مرحله مقدماتی مقابل تیم‌های هنگ کنگ، قزاقستان و فیلیپین به برتری رسید و به عنوان تیم اول راهی مسابقه حذفی شد. پس از آن واترپلوئیست‌های ایران با شکست ازبکستان به نیمه نهایی رسیدند و در ادامه با پیروزی برابر تایلند جواز حضور در فینال را کسب کردند.

در دیدار رده بندی، قزاقستان با پیروزی مقابل تایلند در رده سوم ایستاد و تایلند چهارم شد. همچنین سنگاپور با برتری مقابل ازبکستان در جایگاه پنجم قرار گرفت. فیلیپین نیز با شکست هنگ کنگ هفتم شد.

رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ از روز چهارشنبه دوم فروردین ۱۴۰۲ در سنگاپور آغاز شد و امروز دوشنبه هفتم فروردین به پایان رسید.

سه تیم برتر این مسابقات یعنی چین، ایران و قزاقستان جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب کردند.

تیم ملی ایران پس از کسب این مدال تاریخی نقره ساعت ۲۱ فردا (سه‌شنبه) وارد ایران می‌شود.

نتایج روز پایانی رقابت‌های قهرمانی آسیا – سنگاپور ۲۰۲۳:

فیلیپین ۱۲-۱۰ هنگ کنگ / رتبه هفتم و هشتم
ازبکستان ۱۱-۱۲ سنگاپور / رتبه پنجم و ششم
تایلند ۷-۱۸ قزاقستان / رتبه سوم و چهارم
چین ۱۱ – ۸ ایران / رتبه اول و دوم

Share