سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری خبر داد:

برگزاری مسابقه عکاسی از بناهای تاریخی و فضاهای گمشده شهر رشت

پیمان پارسا گفت: حوزه بازآفرینی سازمان عمران، در نظر دارد نخستین دوره مسابقه عکس از بناها و محورهای تاریخی شهررشت را به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی برگزار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیمان پارسا با اعلام این خبر گفت: حوزه بازآفرینی سازمان عمران، در نظر دارد نخستین دوره مسابقه عکس از بناها و محورهای تاریخی شهررشت را به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی برگزار کند.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی، افزود: این مسابقه با هدف مستندسازی معماری فاخر گیلان صورت می‌گیرد و محورها و موضوعاتی همچون؛ تک بناهای ارزشمندتاریخی، محورها و گذرهای تاریخی وراسته‌های بازارسنتی شهررشت را در بردارد.
وی با بیان اینکه شرکت در مسابقه برای تمامی هنرمندان و علاقه مندان به عکاسی آزاد است، اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند در بازه زمانی ۱۰فروردین ماه تا سوم اردیبهشت ماه، آثار خود را ارسال نمایند.

پیمان پارسا افزود: ۳تن از اساتید حوزه عکاسی، آثار ارائه شده را بررسی نموده و تصاویر منتخب ششم اردیبهشت ماه به نمایش عموم درمی آید.

آیین نامه مسابقه عکاسی از بناهای تاریخی و فضاهای گمشده شهر:

-شرکت در مسابقه برای تمامی هنرمندان و علاقه مندان به عکاسی آزاد است.
-هرعکاس می‌تواند حداکثرهفت (۷) قطعه عکس به صورت سیاه و سفید یا رنگی با دوربین یا موبایل در این مسابقه ارسال نماید.
-عکس‌ها می‌بایست با فرمت JPG در اندازه ضلع بزرگ حداقل ۱۲۸۰ مگاپیکسل و حداکثرحجم فایل ۲MB بروی سایت مسابقه بارگذاری شوند.
-دریافت آثار از طریق آدرس ایمیل Bazafarinishahri.rasht@gmail.com و در مهلت مقرر امکان‌پذیر است.
-شرکت کنندگان موظفند در صورت راه‌یابی آثار به نمایشگاه، اصل فایل را با کیفیت مناسب برای چاپ۷۰*۵۰ سانتی متر با رزولوشن ۳۰۰DPI برای دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند.
-عکسهای ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، قاب، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرگونه نشانه‌های تصویری باشند.
-آثار ارسالی نبایددر مسابقه‌های دیگری شرکت کرده باشند.
-تمام عکس‌ها باید دارای توضیحات باشند و اطلاعات مربوط به مکان، زمان عکسبرداری و محورمسابقه و نام ونام خانوادگی شماره تماس شرکت کننده هنگام بارگذاری در ایمیل مسابقه درج گردد.
-ارسال عکس‌ها توسط شرکت کننده به منزله اعلام مالکیت عکس است و برگزارکننده هیچ گونه مسئولیتی در خصوص‌عدم رعایت مالکیت معنوی عکس‌ها ندارد.
-سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت، حق استفاده از عکس‌های ارسالی به مسابقه را در کلیه نشریات، مطبوعات، سایت‌های اینترنتی و سایت شهرداری رشت و… را داشته و به نمایش درآوردن آن‌ها در سایرمکان هادر داخل و خارج از کشور را با حفظ حقوق معنوی عکس برای خود محفوظ نگه می‌دارد.
-به صاحبان آثار راه یافته به نمایشگاه مبلغ ۲۰۰ هزارتومان به عنوان حق التصویر پرداخت خواهد شد.
-ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این مسابقه و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزارکننده است.

جوایز:
لوح تقدیر به همراه جوایز نقدی:
نفراول: ۷ میلیون تومان
نفردوم: ۵میلیون تومان
نفرسوم: ۳ میلیون تومان
هیات داوران:
-آقای رضا گلچین
-آقای علی رضا عزتی
-آقای حسین حدائقی

گاه شمارمسابقه:
مهلت ارسال آثاراز ۱۰ فروردین تا سوم اردیبهشت۱۴۰۲ داوری در روز ۵ اردیبهشت.
برگزاری نمایشگاه و اعلام نفرات برنده: روز چهارشنبه ششم اردیبهشت۱۴۰۲

Share