مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خبر داد؛

پلمب ۵ واحد صنفی در رشت به علت عدم رعایت عفاف و حجاب؛ از پیتزا تا عینک فروشی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برخورد قاطع با بی حجابی در حوزه صنفی خبر داد و گفت: بیش از ۵ واحد صنفی در رشت به علت عدم رعایت عفاف و حجاب پلمب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برخورد قاطع با بی حجابی در حوزه صنفی خبر داد و گفت:  ۵ واحد صنفی در رشت به علت عدم رعایت عفاف و حجاب پلمب شدند.

تیمور پورحیدری اجرای ماده ۱۷ قانون نظام صنفی را تکلیف کلیه صنوف استان دانست و اظهار داشت: کلیه اصناف و بازاریان مکلف به اجرای قوانین و مقررات جاری کشور هستند با هرگونه هنجارشکنی قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی طرح برخورد با تخلفات صنفی و رفتارهای هنجارشکنانه را جدی و مستمر توصیف و تاکید کرد: پلمب و جریمه واحدهای صنفی اساساً مطلوب نظر ما نیست و قطعاً باعث خسارت مالی و معنوی کسبه و اصناف در بازار خواهد شد ولی به عنوان یک نهاد نظارتی در صورت مشاهده تخلفات مشهود و عینی مکلف به برخورد قانونی هستیم.

 پورحیدری فعالیت ۵ واحد پلمب شده صنفی با نصب بنر را در زمینه های متعدد اعلام کرد و گفت متصدیان خدمات در واحدهای صنفی در زمینه های عینک فروشی، پیتزا، قهوه فروشی، ابزار یراق و اسباب بازی فروشی نسبت به هنجارهای اجتماعی حجاب و عفاف بی‌توجه بودند که در قالب گشت مشترک این اداره کل با دادگستری، تعزیرات و بهداشت منجر به تشکیل پرونده و پلمب آنها گردید.

مدیرکل صمت گیلان از صاحبان مشاغل و صنوف، رعایت عفاف و حجاب را مطالبه و تصریح کرد: مدیران واحد های صنفی، پرسنل فعال در محل کسب خود را به درستی مدیریت نموده و نسبت به رعایت مقررات و قوانین جاری کشور حساس و متعهد باشند تا بازاری آرام و بدور از معضلات اجتماعی را در سال جدید شاهد باشیم.

Share