فدراسیون فوتبال کره جنوبی؛

کلینزمن سرمربی تیم ملی کره جنوبی شد

فدراسیون فوتبال کره جنوبی اعلام کرد: سرمربی پیشین تیم‌های ملی آلمان و آمریکا جانشین پائولو بنتو شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فدراسیون فوتبال کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که یورگن کلینزمن به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال این کشور منصوب شده است.

قرارداد کلینزمن تا جام جهانی ۲۰۲۶ (حدوداً سه سال و پنج ماه) امضا شده و به‌زودی درباره دستیاران وی تصمیم‌گیری می‌شود. همچنین مقرر شد کلینزمن هفته آینده عازم کره جنوبی شود و در طول مدت این قرارداد،‌ در کشور کره جنوبی زندگی کند. دیدار دوستانه روز چهارم فروردین مقابل کلمبیا،‌ اولین بازی کره جنوبی با کلینزمن محسوب می‌شود.

سرمربی پیشین تیم ملی آلمان درخصوص آغاز فعالیت خود در کره جنوبی اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که به‌عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی انتخاب شده‌ام و به این موضوع افتخار می‌کنم. می‌دانم این تیم مدت‌هاست نتایج خوبی گرفته و در حال پیشرفت است. تمام تلاشم را می‌کنم تا نتایج موفقیت‌آمیزی در دوره آتی جام ملت‌های آسیا و جام جهانی ۲۰۲۶ بگیریم.

پائولو بنتو پس از جام جهانی ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی کره جنوبی را بر عهده گرفت و توانست این تیم را به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برساند. شکست ۴ بر یک مقابل برزیل اما به دوران فعالیت این مربی پرتغالی در جمع جنگجویان تائگوک پایان داد.

Share