رویترز گزارش داد؛

کشف لاشه کاملا سالم یک خرس پس از ۳۵۰۰ سال!+ فیلم

لاشه یک خرس قهوه‌ای که تقریباً به مدت ۳۵۰۰ سال در یخبندان شرق سیبری حفظ شده بود، توسط تیمی از دانشمندان کالبدگشایی شد. فسیل خرس حدود ۷۸ کیلو وزن و ۱.۵ متر طول دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، لاشه یک خرس در جزیره‌ای سرد در شرق سیبری پیدا شده که ۳۴۶۰ سال پیش مرده است. اکنون، دانشمندان در حال تشریح لاشه کاملا حفظ شده خرس هستند تا اطلاعات بیشتری در مورد آن بیابند.

لاشه یک خرس قهوه‌ای ماده در سال ۲۰۲۰ توسط گله‌داران گوزن شمالی پیدا شد که آن را در میان یخ‌ها مشاهده کردند. رویترز گزارش داد که اکنون دانشمندان دانشگاه فدرال شمال شرقی در یاکوتسک در شرق سیبری در حال تشریح لاشه هستند.

ماکسیم چپراسوف، رئیس آزمایشگاه در گفتگو با رویترز گفت: این اولین بار است که یک خرس قهوه‌ای کامل کشف می‌شود.

چپراسف گفت: برای اولین بار، دانشمندان لاشه چنین حیوانی را با بافت نرم به دست آوردند که به ما فرصت مطالعه اندام‌های داخلی و بررسی مغز را داده است.

ویدئوی رویترز از کالبد شکافی خرس را در پشت میز آزمایشگاهی نشان می‌دهد که خز قهوه‌ای آن با گل و لای پوشیده شده است. پاهای عقب آن در حال حرکت یخ زده و یکی جلوتر از دیگری دیده می‌شد. پنجه‌های خرس در شرایط عالی و ناخن‌های پا سالم بود.

فسیل خرس حدود ۷۸ کیلو وزن و ۱.۵ متر طول دارد.

قبل از کشف این خرس، تنها اسکلت یا جمجمه خرس‌ها پیدا شده بود. اما این بار، محققان متوجه شدند که دمای سرد سیبری به حفظ کامل خرس با باقیمانده‌های وعده‌های غذایی نهایی‌اش – پرندگان و گیاهان – که هنوز در معده‌اش هستند کمک می‌کند.

اکنون محققان در حال انجام آزمایشاتی بر روی این خرس برای تعیین سن دقیق بیولوژیکی، زمان مرگ و علت مرگ آن هستند.

Share