مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تاکید کرد؛

ممنوعیت برداشت شن و ماسه در رودخانه های گیلان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تاکید کرد: به دلیل آغاز فصل مهاجرت ماهیان مولد استخوانی برای زادآوری، برداشت شن و ماسه از رودخانه های گیلان از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان فروردین ماه سال آینده ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان باتوجه به آغاز فصل مهاجرت ماهیان مولد استخوانی برای زادآوری بیان کرد: برداشت شن و ماسه از رودخانه های گیلان از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان فروردین ماه سال آینده ممنوع است. وی با اعلام این خبر گفت: تمام نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان بصورت شبانه روزی و هماهنگ، پایش تمامی رودخانه‌ها را در دستور کار دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان یادآور شد: این عملیات از ۱۵ اسفندماه امسال آغاز و تا پایان فصل مهاجرت ماهیان در ۳۱ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

مهندس عشوری خاطرنشان کرد: گونه‌های با ارزش ماهیان از جمله ماهی سفید، کولی و ماهیان خاویاری در این فصل از سال اقدام به تخم ریزی و تولید مثل می‌کنند.

وی اظهار داشت: از تمام مردم گیلان و علاقه مندان به حفظ محیط زیست و طبیعت تقاضا داریم علاوه بر، خودداری از صید در زمان تکثیر ماهیان مولد، تخلفات برداشت‌های غیرمجاز رابه نیروهای یگان شهرستان‌ها و در صورت لزوم به اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان جهت پیگیری و برخورد لازم اطلاع دهند.

این مقام مسئول افزود: سامانه گویای ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارشات مردمی است.

Share