عیدی آقای مجری برای شما، مهمونی نوروز ۱۴۰۲ در فیلیمو
انتظارها بعد از حدود ۶ ماه گمانهزنی درباره برنامه مهمانی به پایان رسید. مهمونی ۲ را در نوروز ۱۴۰۲ از فیلیمو تماشا کنید.
شاید تعداد برنامههایی که در کشور ما برای خانوادهها تولید میشوند، زیاد باشند؛ اما تاکنون به این فکر کردهاید که چند برنامه را به همراه خانواده تماشا کردهاید و رضایت همه شما از بزرگ و کوچک جلب شده است؟ واقعیت این است که از برنامهها کشش جمع کردن اعضای خانواده در کنار یکدیگر را ندارند. خبر خوشحالکننده فیلیمو برای نوروز ۱۴۰۲، پخش فصل جدید برنامه خانوادگی و پرمخاب مهمونی به نویسندگی و کارگردانی ایرج طهماسب است. برنامهای که فصل اول آن با استقبال بینظیر خانوادههای ایرانی روبهرو شد. این بار هم آقای مجری و عروسکهای دوستداشتنیاش در سال جدید مهمان نگاه مهربان شما هستند.
شروع پخش فصل دوم برنامه مهمونی چه زمانی است؟
انتظارها بعد از حدود ۶ ماه گمانهزنی درباره برنامه مهمانی به پایان رسید. مهمونی ۲ را در نوروز ۱۴۰۲ از فیلیمو تماشا کنید. قسمت اول این برنامه همزمان با روز اول فروردین ۱۴۰۲ در فیلیمو منتشر میشود. بنابراین میتوانید سال نو را در کنار خانواده با تماشای این برنامه سرگرمکننده آغاز کنید. خبر خوب اینکه در دو هفته ابتدایی سال جدید میتوانید ۴ قسمت از این برنامه را تماشا کنید. البته داستان به اینجا ختم نمیشود. مهمونی آقای مجری بعد از پایان تعطیلات نوروز، پنجشنبه هر هفته در فیلیمو برپا میشود!
راز موفقیت ایرج طهماسب در برنامهسازی چیست؟
خیلیها تصور میکردند که بدون کلاه قرمزی، پسرخاله، فامیل دور، پسر عمهزا، دیوی و سایر عروسکهایی که آقای مجری در این سالها با آنها برنامهسازی را تجربه میکرد، برنامه مهمونی چندان جذاب نباشد؛ اما پخش قسمت اول از فصل نخست این برنامه کافی بود تا نظر همه در این باره تغییر کند.
هرچند عروسکهای جدید آقای مجری هنوز فاصله زیادی با کاراکترهای محبوب قبلی دارند؛ اما واقعیت این است که ایرج طهماسب شروع دوباره عالی را با شخصیتپردازیهای جدید داشت. سوال اساسی که اینجا مطرح میشود این است که راز و رمز موفقیت ایرج طهماسب چیست؟ قطعا دلایل مختلفی را میتوان برای پاسخ به این سوال ذکر کرد. ما در اینجا روی چند موضوع بسیار مهم دست میگذاریم.
ایرج طهماسب اصالت را به محتوا میدهد
دعوای بین فرم و محتوا در دنیای رسانه هیچگاه تمام نمیشود. در دنیای برنامهسازی خصوصا برای مخاطب عام، خیلیها تصور میکنند که تمرکز روی دکورهای آنچنانی میتوانند نظر مخاطب را به خود جلب کنند. با نگاهی به کارنامه موفق برنامهسازی ایرج طهماسب، این گزاره را رد میکند. سالهاست که تولید برنامههای طهماسب در محیطی شبیه به خانه صورت میگیرد. خانههایی که از قضا برای مخاطب آشنا هستند و همه ما در یکی از همین خانههای معمولی زندگی میکنیم.
آقای مجری و همکارانش بیشتر تمرکز خود را روی خلق محتوای درخور میگذارند. ناگفته نماند که تولید محتوا بهگونهای که از یک کودک چند ساله تا افراد مسن بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، اصلا کار سادهای نیست. ایرج طهمساب به دفعات ثابت کرده است که این کار را به بهترین شکل ممکن بلد است. وقتی پای یک قسمت از برنامه مهمونی مینشینید، آسوده خاطر خواهید بود که در کنار خندیدن، حتما موضوعات آموزنده و ارزشمندی را نیز فراخواهید گرفت.
آقای مجری فرزند زمان حال است
اگر یک برنامهساز زبان مخاطب را بشناسد، نیمی از راه موفقیت در جلب رضایت بینندگان خود را طی کرده است. نمیتوان در سال ۱۴۰۲ برنامهای ساخت که در آن به زبان دهها سال قبل با مخاطب زبان ارتباط برقرار میشود و در ادامه انتظار موفقیت نیز داشت. این مشکل به ظاهر ساده، چالش بسیاری از برنامهسازان امروز برای مخاطب ایرانی است.
ایرج طهماسب بهخوبی مخاطب خود را میشناسند. سالها حضور در قاب تلویزیون و رسانه باعث عقب ماندن او از تغییر نسل پرشتاب سالهای اخیر نشده است. به همین دلیل میتوان آقای مجری را فرزند زمان حال دانست. البته ایرج طهماسب آفتهای روزگار فعلی را نیز به خوبی میشناسد. به همین دلیل برای جذب مخاطب تن به هرکاری نمیدهد.
همه چیز در کارهای ایرج طهماسب واقعی است
مخاطب با تماشای برنامههایی مانند مهمونی متوجه میشود که با داستانهایی از جنس زندگی روزمره خود مواجه است. ایرج طهماسب دست روی سوژههایی میگذارد که برای عموم مخاطبان آشنا هستند. این رویه باعث میشود تا بیننده خیلی راحتتر با آنچه در برنامه جریان دارد، ارتباط برقرار کند. البته ناگفته نمانده که بیان ساده که در سراسر بخشهای برنامه مهمونی و سایر برنامههای آقای مجری به چشم میخورد، روی همراهی مخاطب کاملا تاثیرگذار است. با تماشای کارهای ایرج طهماسب میتوانید واقعیتها را زندگی کنید.
ایرج و عروسکهایش
از نظر شما محبوبترین عروسک فصل اول برنامه مهمونی کدام شخصیت است؟ این سوال را بارها از خیلی از بینندگان این برنامه پرسیدهایم. معمولا اختلاف بر سر محبوبیت بیشتر دو کاراکتر یعنی بچه و پشه بالا میگیرد. هر دوی این شخصیتها طرفداران پروپاقرصی دارند. فرقی نمیکند که شما طرفدار بچه هستید یا با “بده بزنیم” پشه بیشتر کیف میکنید! خوشبختانه هر دو عروسک بار دیگر در سری جدید برنامه مهمونی حضور دارند.
در کنار آنها البته سایر عروسکها مانند قیمه خانم، مگسی، کته، روح و گروه بیبندوبار نیز مهمان نگاه شما در فصل دوم این برنامه هستند. مهمانان ویژهای نیز به رسم فصل اول این برنامه در هر قسمت حضور خواهند داشت که بیشتر آنها را بازیگران و خوانندگان مطرح ایران تشکیل میدهند. ایرج طهماسب و همکارانش تلاش کردهاند تا با تولید محتوای سرگرمکننده و شادیآور، پس از پشت سر گذاشتن یک سال سخت، نوروز شاد و مفرحی را برای خانوادههای ایرانی رقم بزنند. مهمونی ۲ را با خانواده تماشا کنید.
کلام پایانی
بعد از پایان فصل اول برنامه مهمونی در مهر ماه ۱۴۰۱، بحثهای زیادی درباره پایان یافتن یا ادامه پیدا کردن این برنامه مطرح شد. ایرج طهماسب و همکارانش بار دیگر دست به کار شدند تا فصل دوم برنامه پرطرفدار مهمونی را برای نوروز ۱۴۰۲ آماده کنند. برنامهای که شاید با حضور عروسکهایش این طور بهنظر برسد که مناسب گروه سنی کودک و نوجوان است؛ اما در واقع آقای مجری مهمونی را برای بزرگسالان تدارک دیده است. البته کودکان و نوجوانان نیز به همراه خانواده میتوانند از تماشای این برنامه سرگرمکننده لذت ببرند. همه شما در سال نو به مهمونی ایرج طهماسب در فیلیمو دعوتید!
دیدگاه