نایب رییس شرکت مجتمع بازرگانان گیلار ساحلی؛

علت آتش سوزی در بازار گیلار در دست بررسی است | ساخت سازه‌ اصلی بازار تا کنون به پایان نرسیده

شعله‌های آتش روز جمعه در بازار گیلار انزلی زبانه کشید و حدود ۳۰ غرفه در آتش سوخت. رونق این بازار با توجه به موقعیت جغرافیایی آن تا حد زیادی به حضور گردشگران وابسته است و امید بسیاری از کسبه این بازار به تعطیلات عید و سفرهای نوروزی و تابستانی ‌است.

آتش سوزی بازار گیلار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ساعت نه و نیمِ صبحِ روز جمعه، ۲۸ بهمن، در پی تماس مکرر شهروندان حاضر در محل حادثه، مبنی بر اعلام حریق در بازارچه‌ی گیلار، به سرعت ۸ خودروی عملیاتی، یک تانکر آبرسان، همراه با ۳ افسر ارشد و ۳۱ آتش نشان به محل حریق اعزام شد. گفتنی است که آتش نشانان با توجه به حجم عطیم مواد قابل اشتعال موجود در غرفه‌های به هم پیوسته، با وسعت عظیمی از منطقه‌ی درگیر با حریق مواجه شدند. و اما سرانجام این عملیات با تلاش بسیار زیاد آتش نشانان، در مدت زمان حدود ۱۵۰ دقیقه مهار و اطفاء شد.

دلیل حریق در دست بررسی است

علت بروز حریق در بازار گیلار، موضوعی است که اینک اذهان را متوجه خویش ساخته است. «مجتبی خوش‌روش»، نایب رییس شرکت مجتمع بازرگانان گیلار ساحلی و مدیر داخلی این بازار در گفت و گو با مرور اعلام کرد: اطلاعی درباره‌ی علت آتش سوزی در گیلار و چگونگی آغاز آن نداریم و این موضوع از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

وی با بیان این که نزدیک به ۳۰ غرفه در آتش سوخت، یادآور شد: یک لاین از بازار که شامل ۱۸ غرفه بوده، بطور کلی سوخته و حدود ۵ غرفه‌ی واقع در سمت راست لاین مذکور نیز سوخته‌اند. البته تعدادی از غرفه‌ها نیز در روند اطفاء حریق دچار آسیب شده‌اند. لازم به ذکر است که حدود ۲۱ غرفه از این ۳۰ غرفه بیمه بوده‌اند و مابقی غرفه‌داران متاسفانه بیمه خویش را تمدید نکرده‌اند. این غرفه‌ها بیشتر در زمینه‌ی فروش پوشاک و همچنین بلورجات، چینی و وسایل آشپزخانه فعال بودند.

خوش‌روش: بازار گیلار بیرون از شهر و در مسیر مسافران قرار دارد، از این رو پاییز و زمستان برای کسبه خیلی سخت می‌گذرد اما دمِ عید و زمان از راه رسیدن مسافران، آن‌ها تلاش می‌کنند با دریافت وام و حتی پول قرض گرفتن، برای غرفه‌هایشان جنس تهیه کنند تا دست کم از فرصت عید برای کسب و کار بهره‌مند شوند.

خوش‌روش افزود: آتش‌سوزی حوالی ساعت ۹ و خرده‌ای رخ داده و من ساعت دقیق آن را نمی‌دانم، اما شاهد تلاش‌های بسیار زیاد نیروهای آتش‌نشانی بودم و اگر تلاش‌های آن‌ها و همچنین مردم نبود شاید حدود ۱۰۰ مغازه در آتش می‌سوخت، چرا که سازه غرفه‌های این بازار به هم متصل هستند.

وی در بخشی از سخنانش تصریح کرد: بازار گیلار بیرون از شهر و در مسیر مسافران قرار دارد، از این رو پاییز و زمستان برای کسبه خیلی سخت می‌گذرد اما دمِ عید و زمان از راه رسیدن مسافران، آن‌ها تلاش می‌کنند با دریافت وام و حتی پول قرض گرفتن، برای غرفه‌هایشان جنس تهیه کنند تا دست کم از فرصت عید برای کسب و کار بهره‌مند شوند.
سازه غرفه‌های بازار گیلار چوبی است و هم اکنون دارای قدمتی بیست‌ساله هستند. خوش رو با بیان این نکته اظهار کرد: بنای سازه‌ی غرفه‌ها بصورت موقت در نظر گرفته شده بود و قرار بر این بوده که پس از اتمام ساخت سازه‌ی اصلی، سازه‌های موقت برچیده شود اما به هر حال به سبب مشکلاتی که وجود داشته، ساخت سازه‌ی اصلی تا کنون به پایان نرسیده است. در واقع اگر به امید خدا، مجموعه در دست احداث که نیمی از آن ساخته شده به اتمام برسد، از نگرانی همیشگی بابت بارش برف شدید و حریق رها می‌شویم.

خوش‌روش: بازار گیلار شامل ۲۱۰ تا ۲۲۰ غرفه است که هم اکنون حدود ۳۰ غرفه‌ی آن سوخته است.

خوش‌روش با یادآوری این موضوع که ما در قالب شرکت سهامی خاص فعالیت می‌کنیم، ساخت سازه‌ی جدید را در گرو مشارکت همه‌ی اعضای این شرکت دانست و ادامه داد: به دلیل بعضی از کم کاری‌ها و برخی مشکلات، ساخت این سازه که از سال ۱۳۹۰ کلید خورد، به اتمام نرسیده است.

وی در پایان بیان کرد: کسبه‌ی بازار گیلار از سال ۱۳۸۱ شروع به فعالیت کرده‌اند و مساحت این بازار حدود ده هزار متر مربع است. بازار گیلار شامل ۲۱۰ تا ۲۲۰ غرفه است که هم اکنون حدود ۳۰ غرفه‌ی آن سوخته است.

Share