مهدی تاج اعلام کرد؛

سرمربی سابق قطر گزینه تیم ملی است | مربیان خارجی شاغل در ایران، گزینه هستند

رئیس فدراسیون فوتبال تایید کرد که فلیکس سانچز اسپانیایی یکی از گزینه‌های سرمربیگری در تیم ملی ایران است. وی البته تاکید کرد که نظرسنجی‌ها تمایل مردم را به گزینه خارجی نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، در پی بالا گرفتن گمانه زنی‌ها در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران و اقدام بعضی از گزینه‌های داخلی و انصرافشان از ارائه برنامه به فدراسیون فوتبال، شرایط کمی پیچیده به نظر می‌رسد.

چند روز پیش بود که مشخص شد فدراسیون فوتبال از پنج به علاوه دو مربی ایرانی برای هدایت تیم ملی برنامه خواسته است و به موازات آن، بررسی و مذاکره با مربیان خارجی را هم پیش می‌برد.

در همان خبر آمده بود که ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان و پاکو خمز سرمربی اسپانیایی تراکتور دو گزینه‌ای هستند که فدراسیون به آنها فکر می‌کند اما فلیکس سانچز اسپانیایی که بیش از پنج سال در تیم ملی قطر بود و با این تیم قهرمان جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا شد هم یکی از نفرات مدنظر ایران است.

امروز مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در تازه‌ترین صحبت‌های خود اطلاعات جدیدی در این ارتباط داد به خصوص اینکه نفراتی چون امیر قلعه نویی، حسین فرکی، مهدی تارتار و حمید مطهری اعلام کردند قصدی برای سرمربیگری در تیم ملی ندارند.

تاج در واکنش به این تصمیم مربیان ایرانی گفت: اگر بعضی از این مربیان خودشان را آماده کار در تیم ملی نمی‌بینند فدراسیون از سایر مربیان استفاده خواهد کرد.

وی البته تاکید کرد که نظرسنجی‌ها تمایل مردم را به گزینه خارجی نشان می‌دهد. تاج افزود: اگر مربی ایرانی انتخاب شد که بسم الله می‌گوئیم و کار را شروع می‌کنیم وگرنه مربی خارجی انتخاب خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین خاطرنشان کرد که فدراسیون تا الان به گزینه خاصی نرسیده است ما تا قبل از شروع اردوی تیم ملی در ۲۸ اسفند، سرمربی مشخص می‌شود.

از تاج درباره اسامی مربیان هم سوال شد و رئیس فدراسیون در پاسخ گفت: مربیان ایرانی همین نفراتی بودند که اسامی آنها اعلام شد. یکی دو مربی دیگر هم پیشنهاد داده شده‌اند. یکی از گزینه‌های خارجی هم سرمربی سابق قطر (فلیکس سانچز) است. مربیان خارجی هم که در ایران حضور دارند، گزینه هستند. تیم ملی جای بهترین‌هاست.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به نگرانی‌ها بابت بالا رفتن قیمت دلار و تاکید بر اینکه دوست ندارد پرونده‌ای مشابه با مارک ویلموتس برای ایران در فیفا باز بشود، گفت: در انتخاب سرمربی جدید می‌خواهیم مطمئن باشیم که مشکی وجود نخواهد داشت. اگر این‌طور نشد، سراغ مربی ایرانی می‌رویم.

Share