مرگی که دست‌مایه سوءاستفاده رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه شد؛

جزئیات فوت “ابراهیم ریگی” از زبان متهمان پرونده + فیلم

“ابراهیم ریگی” جوانی بود که بر اثر اختلافات مالی و اقدام خودسرانه شاکیانش جان خود را از دست داد، مرگی که دست‌مایه سوءاستفاده رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تسنیم، ابراهیم ریگی، جوانی بود که بر اثر اختلافات مالی و اقدام خودسرانه شاکیانش جان خود را از دست داد، مرگی که دست‌مایه سوءاستفاده رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه شد. در روز‌های گذشته رسانه‌های معاند و ضدانقلاب با اعلام خبری مدعی شدند فردی به‌نام ابراهیم ریگی در زاهدان، در جریان بازداشت توسط مأموران کلانتری مورد ضرب‌وجرح شدید قرار گرفته و داخل بازداشتگاه جان باخته است.

شمس‌آبادی دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان دراین‌باره می‌گوید: ‌ابراهیم ریگی‌ ۲ شاکی خصوصی داشته است، شاکیان ابراهیم ریگی به‌اتهام خیانت در امانت و کلاهبرداری در دادگستری چابهار از وی شکایت و حکم جلب وی را دریافت کرده بودند؛ نیابت قضایی برای بازداشت ابراهیم ریگی به شهرستان زاهدان داده شده بود، اما شاکیان خصوصی به‌صورت خودسرانه اقدام به دستگیری وی می‌کنند.‌ در جریان تعقیب و گریز، ابراهیم ریگی روی زمین می‌افتد و از حال می‌رود، شاکیان او با اورژانس تماس می‌گیرند و اورژانس به محل اعزام می‌شود و طبق اعلام اورژانس، ابراهیم ریگی به‌علت ایست قلبی فوت کرده است.

سرهنگ علی رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این ارتباط می‌گوید: چند فرد با یک دستگاه خودروی تویوتا های‌لوکس با مراجعه به درب کلانتری ۱۲ شهرستان زاهدان اعلام کردند فردی به‌هویت «ابراهیم ریگی» که حکم جلب وی به‌علت اختلافات خانوادگی از سوی مقام قضائی قبلاً صادر شده است در اقدامی او را در خیابان «کریم‌پور۲۳» دستگیر کرده‌اند و همراه خود به درب کلانتری آورده‌اند. این افراد که در اقدامی خودسرانه بدون حضور مأموران انتظامی از این فرد سلب آزادی و به کلانتری مراجعه کرده بودند اظهار داشتند که این شخص در صندلی عقب خودرو در وضعیت حال نامناسب است که سریعاً مأموران انتظامی کلانتری وارد عمل و با مشاهده داخل خودرو با فردی بی‌هوش در خودرو روبه‌رو شدند که بلافاصله به عوامل اورژانس اطلاع دادند. عوامل اورژانس در صحنه حاضر شدند و پس از معاینه این فرد به‌هویت ابراهیم ریگی اعلام کردند که بیش از یک ساعت از فوتش می‌گذرد.

اما واقیعت ماجرا چه بود؟ آنچه خواهید دید مستند ماجرای مرگ ابراهیم ریگی از شایعه تا واقعیت است.

Share