سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه:

تماسی درباره برخورد جنگنده روسی با پهپاد آمریکایی وجود نداشته است|روابط در وضعیت تاسف‌باری است

کرملین در ارتباط با حادثه برخورد جت جنگنده این کشور با یک فروند پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه گفت: هیچ تماسی در سطح بالا درباره برخورد جنگنده روسی با پهپاد آمریکایی وجود نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در ارتباط با حادثه برخورد جت جنگنده این کشور با یک فروند پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه اعلام کرد که روابط مسکو با ایالات متحده در «وضعیت تاسف بار» و در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفت که هیچ تماسی در سطح بالا با واشنگتن بر سر این حادثه وجود نداشته است و او چیزی برای اضافه کردن به بیانیه صادر شده توسط وزارت دفاع روسیه در این خصوص ندارد.

«دیمیتری پسکوف» اضافه کرد: روابط دوجانبه در پایین‌ترین سطح خود و در وضعیت بسیار تاسف باری قرار دارد، اما در عین حال، روسیه هرگز از گفتگوی سازنده امتناع نکرده و اکنون نیز امتناع نمی‌کند.

این در حالیست که یک مقام پنتاگون دیروز سه شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: یک فروند جنگنده روسی با یک پهپاد آمریکایی MQ۹ بر فراز دریای سیاه برخورد کرده است.

جنگنده روسیه از نوع سوخو- ۲۷ بود که با این پهپاد آمریکایی برخورد کرد. بر اثر این حادثه، پهپاد آمریکایی MQ۹ در دریای سیاه، در غرب شبه جزیره کریمه سقوط کرد.

مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا وقوع این حادثه را تأیید کرده است.

به گفته فرماندهی آمریکا در اروپا، یک جنگنده سوخو- ۲۷ روسیه یک فروند پهپاد نیروی هوایی ایالات متحده را در ماموریتی بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد؛ اما در این ماموریت هواپیمای روسی با پهپاد برخورد کرد و باعث سقوط پهپاد به داخل دریای سیاه شد.

پهپاد آمریکایی در حال انجام یک عملیات شناسایی بود که این حادثه رخ داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» نیز این سانحه هوایی را تأیید کرد.

از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد: یک جنگنده سوخو- ۲۷ روسیه به یک پهپاد شناسایی آمریکا حمله کرده و آن را ساقط کرده است.

کاخ سفید هم در این باره خبر داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان این سانحه هوایی قرار گرفته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید نیز در این ارتباط مدعی شده بود که رفتار ناامن و غیرحرفه‌ای روسیه باعث سقوط پهپاد MQ۹ شده است!

Share