وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تعیین تکلیف استخدام ۱۶۰ هزار معلم | هنرستان‌های گردشگری، باغی و دامی تاسیس کنیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موافق ساخت اردوگاه در فضای مناسب و باز برای دانش آموزان هستیم تا نسل آینده از آن استفاده کرده و لذت ببرند و در کنار آن بتوانیم اهداف آموزشی و تربیتی را هم محقق کنیم، گفت: در این شرایط اردوگاه‌های ما نیاز به فضا و مساحت گسترده برای استفاده دانش آموزان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یوسف نوری در سفر یک روزه به جنوب استان اردبیل  از طرح‌های آموزشی، پرورشی، ورزشی و عمرانی خلخال و کوثر بازدید کرد. وی در بدو ورود به این شهرستان پس از استقبال رسمی از سوی مسئولان خلخال، در حسینیه این شهر حاضر شد و به مقام شهدای والامقام این شهرستان ادای احترام کرد.

وی در بازدید از اردوگاه و چمن مصنوعی ازنا و خلخال اظهار کرد: موافق ساخت اردوگاه در فضای مناسب و باز برای دانش آموزان هستیم تا نسل آینده از آن استفاده کرده و لذت ببرند و در کنار آن بتوانیم اهداف آموزشی و تربیتی را هم محقق کنیم، لذا اردوگاه های ما نیاز به فضا و مساحت گسترده برای استفاده دانش آموزان دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا به ساخت اردوگاه و همچنین تکمیل چمن مصنوعی مدارس استان اردبیل کمک کنیم و برای بازسازی فضای آموزشی مدارس خلخال نیز تصمیم گیری دقیق و مناسبی را خواهیم داشت.

نوری در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: قانون رتبه‌بندی معلمان با همکاری مجلس و تأیید شورای نگهبان و تلاش مؤثر دولت در حال اجرا است و ما قدردان دولت هستیم که این لایحه را به دلیل منابع زیاد پس نگرفت و آن را اجرایی کرد.

وی تصریح کرد: قرار است ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی به شکل کامل به اجرای مرحله به مرحله این قانون اختصاص پیدا کند که رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز قبول کردند  ۳۸ هزار میلیارد تومان را برای اجرای این طرح اختصاص دهند.

وزیر آموزش و پرورش از سرعت گرفتن صدور احکام معلمان در قالب رتبه‌بندی خبر داد و گفت: ۴۰۰ هزار رتبه آماده صدور است و مابقی احکام نیز به سرعت صادر می‌شود.

نوری از پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان در قالب قانون رتبه‌بندی به معلمان خبر داد و افزود: مابقی مبلغ نیز تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

وی علت طولانی بودن اجرای این قانون را مشخص شدن دقیق رتبه معلمان مانند اساتید هیات علمی دانشگاه‌ها اعلام و ادامه داد: همان طور که در دانشگاه‌ها اعمال رتبه سال‌های زیادی طول می‌کشد، کسب رتبه معلمان نیز در یک فرآیند تدریجی انجام می‌شود.

نوری مباحث مطرح شده در فضای مجازی را غیرواقعی خواند و بیان کرد: معلمان از مزایای رتبه‌بندی به معنای واقعی بهره‌مند شده و در کنار تأثیر آن در فرآیند آموزشی معلمان، به افزایش کیفیت مدارس نیز منجر خواهد شد.

وی گفت: تمام معلمان و بازنشستگان از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند و با نظارت و اشرافیت کامل دستگاه‌های مختلف، سعی بر این است تا فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه به شکل مؤثر انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد نیروهای اداری نیز افزود: آنهایی که شامل رتبه‌بندی نشدند، از سایر مزایا به ویژه فوق‌العاده ویژه بهره‌مند خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش عصر پنجشنبه در نشست با جمعی از فرهنگیان و معلمان در خلخال اظهار کرد: بعد از رسالت نبی مکرم اسلام، نهضت سیدالشهدا (ع) به پایداری دین اسلام منجر شده و ولادت با سعادت امام حسین (ع) را در سوم شعبان به همه دوستداران و محبان این امام بزرگ تبریک عرض می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امروز در تداوم مسیر انقلاب مرهون و مدیون شهدا هستیم و شایسته است رسالت شهدا و خواسته‌ها و مطالبات آنها از مردم مورد توجه قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش هفت محور مناجات شعبانیه و ضرورت توجه به این مجموعه و گنجینه عظیم معنوی را یادآور شد و گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از تحریم‌ها فرصت بالندگی بسازد؛ چرا که تا این حد تحریم و دشمنی استکبار را در سال‌های گذشته شاهد نبودیم.

نوری افزود: در شرایط سخت تحریم جوانان این مرز و بوم قله‌های رفیع علم و توسعه فرهنگی را پیموده‌اند؛ به طوری که ایران اسلامی ما امروز در تولید علم در رتبه پانزدهم، در سلول‌های بنیادین جزو ۱۰ باشگاه جهانی، در نانو رتبه چهار و در فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای نیز جزو ۶ قدرت برتر دنیا است.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز در صنایع موشکی و پهپادی نیز به قدرت برتر و تعیین‌کننده‌ای تبدیل شده و عمق استراتژیکی خود را گسترش داده است.

نوری اضافه کرد: به رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها فرزندان این مرز و بوم به فضل الهی مسیر پیش‌رونده را در پیش گرفته و نقش تعیین‌کننده‌ای را در همه عرصه‌ها ایفا می‌کنند.

وی جایگاه آموزش و پرورش را یک جایگاه ممتاز در کشور بیان کرد و ادامه داد: امسال در پنج المپیاد جهانی رتبه چهارم را به دست آوردیم در حالی که آمریکایی‌ها رتبه پنجم را کسب کردند.

نوری بیان کرد: علی رغم همه محدودیت‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان قله‌های رفیع افتخار را طی کرده و به جایگاه ممتازی دست پیدا کردند.

وی ضرورت توجه جدی به حوزه تربیتی دانش‌آموزان را یادآور شد و اظهار کرد: ما انتظار سختگیری در این حوزه را نداریم، اما انتظار تحول واقعی را در حوزه تربیتی داریم تا نسل آینده به فضای واقعی بازگشته و از فضای مجازی فاصله بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش ضرورت احداث ۲ مدرسه ۶ و ۹ کلاسه را در «لرد» و خلخال ضروری اعلام کرد و افزود: در کنار تأمین ایزوگام و آسفالت مورد نیاز پشت‌بام و محوطه مدارس، سعی خواهیم کرد بعد از انجام مطالعات، برای ساخت اردوگاه در منطقه خلخال، به آموزش و پرورش این منطقه کمک کنیم.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی همچنین در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کوثر گفت: آموزش و پرورش ۴۰ درصد نیروی انسانی کشور را دارد و از زمان تصدی من وضعیت استخدامی ۱۶۰ هزار نیروی انسانی که با این وزارتخانه همکاری داشته اند، تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه درحوزه دانش‌ بنیان ظرفیت نیروی انسانی بالایی در کشور داریم، ادامه داد: تا زمانی که آموزش و پرورش به معنای واقعی تحرک پیدا نکند هیچ جای دیگری تحرک پیدا نخواهد کرد.

نوری تاکید کرد: در سه سال دوره کرونا دانش آموزان از فضای مدرسه فاصله گرفتند، اما خوشبختانه اکنون به همان محیط بازگشتند و تربیت و تعلیم با شتاب و شادابی ادامه دارد.

باید هنرستان های گردشگری، باغی و دامی تاسیس کنیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت های استان اردبیل در حوزه گردشگری و کشاورزی گفت: باید هنرستان های گردشگری، باغی و دامی تاسیس کنیم و در کنار آن احداث سایر مراکز مثل خانه معلم نیز در برنامه قرار بگیرد.

وی با اشاره به سرانه فضای آموزشی ۷.۸ متر مربعی این شهرستان افزود: درصد زیادی از مدارس شهرستان کوثر به صورت یک نوبته است که این موضوع به افزایش کیفیت آموزشی منجر می شود.

وزیر آموزش و پرورش بر لزوم تعیین تکلیف مدارس فرسوده و بلااستفاده تأکید کرد و گفت: این فضاها باید اجاره داده شود یا به فروش گذاشته شود که البته مدارس و فضاهای آموزشی وقفی، از این قاعده مستثنی است.

Share