قاضی زاده هاشمی مطرح کرد؛

استخدام بیش از ۸ هزار نفر از فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد طی ۲ سال گذشته

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از استخدام بیش از ۸ هزار نفر از فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد طی دو سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر پنجشنبه در نشست با نخبگان، برگزیدگان، کارآفرینان و نمایندگان تشکل‌های شاهد و ایثارگر گیلان، اظهار کرد: ایجاد بسترهای لازم برای مهارت آموزی شغلی و کارآفرینی خانواده‌های شاهد و ایثارگر ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۸ هزار نفر از فرزندان شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد استخدام شدند، افزود: اما باید بر کارآفرینی و گسترش کارگاه‌های مهارتی و اشتغال زا برای اشتغال تکیه کرد.

قاضی زاده هاشمی سیاست دولت و بنیاد شهید را تکیه بر علم فناوری و جهت گیری به سوی توسعه شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و ادامه داد: شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جامعه و آسیب شناسی به موقع در مناطق مختلف و حوزه‌های مرتبط با ایثارگران می‌تواند برای حل مشکلات و رفع کمبودها راهگشا باشد.

گفتنی است؛ در این نشست چند تن از فرزندان شاهد و ایثارگر و نمایندگانی از جانبازان و تشکل‌های مختلف شاهد و ایثارگر گیلان با اشاره به برخی مشکلات و کمبودها، نظرات و پیشنهادات خود را برای حل برخی مشکلات در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیان کردند.

در پایان این نشست از دستاورد ۳ نفر از نخبگان جامعه شاهد و ایثارگر گیلان، شامل یک عنوان کتاب پژوهشی در مورد «وصیت نامه شهدای استان»، «سامانه هوشمند تفعل به وصایای شهدا» و نیز «سامانه مجازی گلزار ۳۶۰» که در خصوص گلزارهای شهدای گیلان است رونمایی شد.

Share