سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در نشست مشترک با نماینده مردم آستارا:

نظام درمانی آستارا بیش‌ازپیش تقویت می‌شود | مریض نباید در چارچوب‌های اداری معطل بماند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به موقعیت خاص شهرستان مرزی آستارا، اظهار کرد: با توجه به جمعیت قابل‌توجه و همچنین مرزی بودن آستارا، نظام درمان این شهرستان باید بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، غلامرضا مرحبا، نماینده مردم شهرستان مرزی آستارا در مجلس شورای اسلامی با همراهی سید حسین احمدی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا و همچنین رابعه زمانی، رئیس بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان با محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دفتر ریاست دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به موقعیت خاص شهرستان مرزی آستارا، اظهار کرد: با توجه به جمعیت قابل‌توجه و همچنین مرزی بودن آستارا، نظام درمان این شهرستان باید بیش از پیش تقویت شود.

وی از تخصیص پزشکان متخصص به بیمارستان شهید بهشتی آستارا خبر داد و افزود: باید شرایطی را برای پزشکان متخصص طرحی ایجاد کرد تا انگیزه و ماندگاری آن‌ها در آستارا افزایش پیدا کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه مریض نباید در چارچوب‌های اداری معطل بماند، گفت: باید از حداقل‌ها برای ارائه خدمت به مردم بهره گرفت و در جهت توسعه خدمات نیز جهاد گونه تلاش کرد.

آشوبی مفهوم برقراری عدالت را توزیع متناسب پزشک و تجهیزات بیمارستانی در مناطق مختلف استان دانست و تصریح کرد: شهرستان‌هایی نظیر رودبار، رودسر و آستارا هم از جمعیت قابل توجه و مبادی ورودی استان هستند ازاین‌رو باید به‌صورت ویژه‌تر دیده شوند.

وی توسعه مشارکت و تلاش برای برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت را از اهداف دانشگاه در دوره کنونی برشمرد و گفت: تمام تعهداتی را که به مردم در شهرستان‌ها وعده داده‌ایم را متعهد به اجرا هستیم و در توسعه خدمات نظام سلامت از کوششی دریغ نمی‌کنیم.

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم شهرستان مرزی آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب آشوبی به‌عنوان سرپرست دانشگاه، از توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در غربی‌ترین شهرستان مرزی گیلان ابراز امیدواری کرد.

وی با انتقاد از ساخت غیراصولی و فنی بیمارستان شهید بهشتی آستارا، افزود: وزارت راه و شهرسازی در ساخت بیمارستان آستارا کم‌لطفی کرده و به نظر می‌رسد اقلیم استان را در ساخت آن لحاظ نکرده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت بر لزوم همکاری بیشتر دانشگاه علوم پزشکی در راستای رفع محرومیت شهرستان آستارا تأکید کرد و گفت: مشکلات حوزه سلامت شهرستان بندری آستارا تا حدودی مرتفع شده اما همچنان مردم نیازمند توجه به بخش بهداشت و درمان هستند.

Share