مواد لازم برای تهیه خورش کدو سبز ایتالیایی

بسیاری از افراد به دنبال دستور غذاهای جدید به منظور تنوع بخشیدن به وعده های غذایی خود هستند، خورش کدو سبز ایتالیایی یکی از این خورش ها می باشد که به دائقه ی ما ایرانی ها بسیار نزدیک می باشد.

بسیاری از افراد به دنبال دستور غذاهای جدید به منظور تنوع بخشیدن به وعده های غذایی خود هستند، خورش کدو سبز ایتالیایی یکی از این خورش ها می باشد که به دائقه ی ما ایرانی ها بسیار نزدیک می باشد.

پیاز، کرفس و فلفل دلمه ای قرمز، همیشه بهتر است سبزیجات پایه را از قسمت کوچکتر خرد کنید تا سریع و یکنواخت بپزند. شما می توانید از مراکز فروش پیاز عمده قرمز، میزان مناسب را تهیه کرده و سرخ کنید.

سیر، من در این خورش کدو سبز از چهار حبه سیر استفاده می کنم، اما می توانید مقدار آن را به دلخواه تنظیم کنید.

پونه کوهی، می توانید علاوه بر پونه کوهی، مقداری سبزی خشک اضافی از جمله ریحان، آویشن، مرزنجوش یا مریم گلی اضافه کنید. روش دیگر، به جای آن از مخلوط چاشنی ایتالیایی استفاده کنید. گیاهان تازه یک ایده عالی دیگر هستند، فقط یک قاشق غذاخوری آویشن تازه و رزماری تازه هر کدام را برای طعمی بیشتر اضافه کنید.

تکه های فلفل قرمز، فقط به ¼ قاشق چای خوری فلفل قرمز نیاز دارید تا این خورش کدو سبز کمی لذیذ شود. اگر تندی نمی‌خواهید، می‌توانید از آن صرف نظر کنید یا اگر دوست دارید همه چیز آتشین باشد، مقدار آن را افزایش دهید.

رب گوجه فرنگی، قبل از اضافه کردن بقیه مواد، اجازه دهید رب گوجه فرنگی یک دقیقه بپزد. این یک راه عالی برای افزایش طعم است. سیب زمینی، من برای این خورش از سیب زمینی ماریس پایپر استفاده کردم، اما هر نوع سیب زمینی آردی انتخابی عالی خواهد بود.

کدو سبز، نیازی به پوست کندن یا تراشیدن کدو سبز نیست، به خصوص اگر ارگانیک باشد. گوجه فرنگی خرد شده، از بهترین کیفیت گوجه فرنگی خرد شده برای بهترین طعم استفاده کنید. یا می توانید از گوجه فرنگی تازه استفاده کنید، اما ممکن است لازم باشد خورش را حدود ۱۰ دقیقه بیشتر بپزید.

چگونه خورش کدو سبز ایتالیایی را درست کنیم؟

روغن زیتون را روی حرارت متوسط ​​در یک فر بزرگ هلندی گرم کنید و پیاز، کرفس و فلفل دلمه ای قرمز را اضافه کنید. ۶-۸ دقیقه تفت دهید تا سبزیجات نرم شوند. لیست قیمت کدو در بازار موجود می باشد و شما می توانید با توجه به قیمت و سلیقه خود یکی از انواع آن را انتخاب کنید.

سیر، پونه کوهی خشک و فلفل قرمز را با هم مخلوط کرده و یک دقیقه دیگر تفت دهید تا معطر شود. در مرحله بعد، رب گوجه فرنگی را هم زده و یک دقیقه دیگر به پختن ادامه دهید.

سیب زمینی، کدو سبز، گوجه فرنگی خرد شده و آب را اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند، به شکل حباب در بیاورید و در قابلمه را بپوشانید. حرارت را کم کرده و به مدت ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که سیب زمینی ها نرم شوند بپزید. ریحان تازه را هم بزنید، مزه دار کنید و با نان دلخواه سرو کنید.

نکات مهم دستور این غذا

همیشه بهتر است سیب ‌زمینی‌ ها و کدو سبز را در تکه‌های یکسان برش دهید تا به‌ طور یکنواخت بپزند. می ‌توانید سبزی‌ های دیگری هم به این خورش اضافه کنید که بادمجان و کدو زرد هر دو گزینه‌ های عالی هستند. این روزها قیمت بادمجان قلمی صادراتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد و می توانید آن را تهیه کنید.

اگر گیاهخوار نیستید، می توانید ۳۰ گرم (¼ فنجان) پارمزان رنده شده را با ریحان تازه هم بزنید. همچنین می توانید خورش کدو سبز را با مقداری پارمزان رنده شده اضافه روی آن سرو کنید.

Share