رییس پلیس کشور خبر داد:

طرح نوروزی پلیس امسال زودتر آغاز می‌شود | هزینه تخلف باید بالا برود

فرمانده فراجا از اجرای زودهنگام طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها خبر داد و گفت: اگر بتوانیم سرعت انتقال به مراکز درمانی را ۳۰ درصد افزایش دهم، حدود ۴۲ درصد در کاهش تلفات موثر خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سردار احمدرضا رادان در رزمایش پلیس بزرگراه‌های سراسر کشور که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهارکرد: پلیس راهور یکی از بخش‌هایی است که بیشترین تعامل و ارتباط را با مردم دارد.

وی با بیان اینکه سال آینده عدد خدمت‌رسانی پلیس راهور به مردم باید از امسال بیشتر شود، گفت: خدمت‌رسانی به مردم بالاترین سرمایه برای پلیس است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد مخاطبین پلیس راهور افرادی هستند که به قانون احترام می‌گذارند و تنها ۱۰ درصد هستند که انضباط عمومی را خدشه‌دار می‌کنند.

رادان با اشاره به اینکه پلیس راهور باید با ۱۰ درصد جمعیت متخلف در کشور برخورد کند، بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای حفظ قانون تلاش می‌کند.

فرمانده فراجا با اشاره به طرح نوروزی پلیس راهور نیز گفت: ایام نوروز را پیش رو داریم و احتمال افزایش سفرها از اواسط اسفندماه را می‌دهیم بنابراین برای طرح نوروزی زودتر از هر سال آماده می‌شویم.

وی تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی باید در امر هوشمندسازی پیش رو باشد.

سردار رادان در مراسم افتتاح ستاد و پاسگاه‌های پلیس راهور نیز در سخنانی با قدردانی از رئیس پلیس راهور فراجا، وزیر راه و رئیس سازمان راهداری گفت: پلیس راهور یکی از مجموعه‌های پیش‌رو در هوشمندسازی است.

وی ادامه داد: اگر توانمندی بالا رود، رضایت مردم و رضایت خداوند هم بالا می‌رود و اگر رضایت مردم هم بالا برود توانمندی بالا می‌رود.

رادان افزود: لازم داریم با یک برنامه‌ریزی تا سه سال آینده ۵۰ درصد تلفات رانندگی را کاهش دهیم و باید این کار را انجام دهیم و در کنار آن ببینید چقدر مصدوم کمتر خواهد شد، چقدر کودک یتیم نخواهدشد و آیا این غیر از رضایت خداوند را به همراه خواهد داشت؟

فرمانده فراجا ادامه داد: ما باید بتوانیم تمام دوستانی را که در مسیر راه خدمات می‌دهند در یک جا و کنارهم جمع کنیم، این هم افزایی ایجاد کرده و رفاقت و توانمندی را بالا می‌برد. از امروز در سازمان ما این ابلاغیه را داریم که باید همه یکجا باشیم و در کنار اورژانس و هلال احمر و راهداری و… باشیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم سرعت انتقال به مراکز درمانی را ۳۰ درصد افزایش دهم، حدود ۴۲ درصد در کاهش تلفات موثر خواهد بود.

رادان با بیان اینکه دولت و مجلس به ما قول دادند که کمک کنند، گفت: برای دولت انقلابی دغدغه مردم مهم است و یکی از این دغدغه‌ها دغدغه ایمنی و راه است.

وی با بیان اینکه متخلفین کمتر از ۱۰ درصد هستند، گفت: این زشت و بد است که کمتر از ۱۰ درصد اراده خود را به بیش از ۹۰ درصد که قانون را رعایت میکنند تحمیل کنند. هزینه تخلف باید بالا برود و البته نحوه برخورد باید مقتدرانه و توام با رعایت ادب باشد.

وی ادامه داد: مطالبه من از شما این است که طی مدت سه سال کاهش ۶۰ درصدی تلفات را داشته باشید، شما برنامه‌ریزی برای کاهش ۵۰ درصدی کرده بودید و حالا من از شما می‌خواهم که در سه سال کاهش ۶۰ درصدی را انجام دهید، پس باید کاری کنید کارستان.

Share