منادی سفیدان با اشاره به نشست کمیسیون آموزش:

زمان آغاز سال تحصیلی به شورای آموزش و پرورش استان‌ها واگذار می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی طرح مدیریت زمان آموزش در مدارس، گفت: به منظور افزایش بهره وری آموزشی، با رعایت «سند ساعات برنامه درسی ملی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش» شروع سال تحصیلی به شورای آموزش و پرورش استان‌ها واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا منادی سفیدان در گفت و گو با خانه ملت در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۶ بهمن) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، گفت: در بخش نخست نشست امروز کمیسیون، جزئیات طرح تقویم مدارس در دستور کار کمیسیون قرار داشت که این طرح با حضور مسئولانی از آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.

ساعت تدریس دروس در کلاس‌های درس تغییر نمی‌کند

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح ساعت تدریس دروس در کلاس‌های درس را تغییر نمی‌دهد، یادآور شد: بر اساس سند ساعات برنامه درسی ملی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، میزان ساعتی که برای آموزش ابتدایی در نظر گرفته شده ۹۲۰ ساعت، برای آموزش متوسطه اول حدود ۱۱۰۰ ساعت و برای متوسط دوم حدود ۱۲۰۰ و برای فنی وحرفه‌ای نیز حدود ۱۴۰۰ ساعت است.

وی تصریح کرد: کمیسیون با بررسی ماده نخست طرح «مدیریت زمان آموزش در مدارس» در چارچوب ساعات مصوب، تصمیم گرفت در این چارچوب زمانی و در یک فرآیند ۱۲ ماهه با مدیریت شورای آموزش و پرورش استان‌ها نسبت به تقویم آموزشی کلاس‌های درس برنامه‌ریزی شود.

منادی سفیدان افزود: با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی هر منطقه، زمان آغاز و پایان سال تحصیلی می‌تواند متغیر باشد مثلا در مناطق سردسیر دانش آموزان در تابستان هم تحصیل کنند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: هدف از این طرح، ارتقای بهره وری و کیفیت آموزش در مدارس کشور است.

وی اضافه کرد: در بخش دوم نشست امروز نیز ایرادات شورای نگهبان به طرح طرح «اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی» مورد بررسی قرار گرفت که این در حضور یکی از حقوق‌دانان شورای نگهبان اصلاحاتی در طرح اعمال شد.

 لازم به ذکر است در حال حاضر ماده ۱ طرح مدیریت زمان آموزش در مدارس» مورد بررسی قرار گرفت و در صورت تصویب در کمیسیون آموزش باید به تصویب صحن علنی مجلس نیز برسد.

Share