ادعای وزیر جنگ اسرائیل:

ایران به بیش از ۵۰ کشور تسلیحات مرگبار می‌فروشد | پهپادهایی با برد هزار کیلومتر برای بلاروس تامین می‌کند

گالانت مدعی شد: «ایران آشکارا و نهان درپی نابودی اسرائیل است. تهران به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق واسطه‌ها یعنی تروریست‌ها فعال در نزدیکی مرزهای اسرائیل، در تلاش برای نیل به این هدف خود است. جمهوری اسلامی نه تنها تهدیدی برای اسرائیل که برای امنیت و ثبات اروپا و کل جهان است.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از انتخاب، یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل در کنفرانس امنیتی مونیخ با این ادعا که تهران با بیش از پنجاه کشور در سراسر جهان در ارتباط است و به آن‌ها سلاح می‌فروشد، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد؛ تحریمی که در پایان سال ۲۰۲۳ منقضی می‌شود.

گالانت در این کنفرانس مدعی شد: «ایران آشکارا و نهان درپی نابودی اسرائیل است. تهران به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق واسطه‌ها یعنی تروریست‌ها فعال در نزدیکی مرزهای اسرائیل، در تلاش برای نیل به این هدف خود است. جمهوری اسلامی نه تنها تهدیدی برای اسرائیل که برای امنیت و ثبات اروپا و کل جهان است.»

بر اساس گزارش یورونیوز، وی افزود: «تاثیرات سوء ایران در سراسر قاره‌ها و کشورها در حال افزایش است. در سال گذشته، حکومت ایران به یکی از صادرکنندگان بین‌المللی سلاح‌های مرگبار تبدیل شد. تهران با بیش از پنجاه کشور در سراسر جهان در ارتباط است و به آن‌ها سلاح می‌فروشد. ایران تامین کننده پهپادهایی با برد هزار کیلومتر برای کشورهای اروپای شرقی چون بلاروس است پیش‌تر نیز تهران این تسلیحات را به کشورهای آمریکای جنوبی چون ونزوئلا می‌فروخت.»

یوآو گالانت خواستار اقدامات فوری جامعه بین‌المللی برای توقف صادرات سلاح توسط جمهوری اسلامی شد و گفت: «جهان باید متحد شود و گام‌های فوری و سریعی برای توقف فروش تسلیحات ایران و ایجاد سازوکار بازدارنده و مؤثر در این زمینه بردارد.»

وی افزود: «جهان باید پیش از انقضای دوره تحریم تسلیحاتی کنونی جمهوری اسلامی در پایان سال ۲۰۲۳ وارد عمل شود. ترکیب تهدید تهران هسته‌ای و فروش تسلیحات می‌تواند به فجایع بزرگتری ختم شود.»

وزیر جنگ اسرائیل با تاکید بر لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای گفت: «اگر رفتار ایران بدون سلاح هسته‌ای این‌گونه است، تصور کنید که اگر آن‌ها به زرادخانه هسته‌ای دست‌یابند چه می‌شود. این موضوع تهدیدی تحمل‌ناپذیر برای امنیت جهانی است. همه ما باید از تمام ابزار ممکن برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی‌های هسته‌ای استفاده کنیم.»

Share