مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان:

از شاعر ” گیلکی گب بزن” تجلیل شد

با حضور مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان و مدیرکل بهزیستی این استان از «ابراهیم شکری» پیشکسوت صندوق بازنشستگی و شاعر فرهیخته گیلانی تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، «سجاد محمدیان» مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان گفت: به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری و در راستای اجرای طرح تجلیل از مفاخر صندوق در استان ها، از «ابراهیم شکری» پیشکسوت سازمان بهزیستی و شاعر گیلانی طی مراسمی که مدیرکل سازمان بهزیستی، رئیس کانون بازنشستگان این اداره و تعدادی از مدیران و کارکنان حضور داشتند، تجلیل شد.

محمدیان اظهار داشت: استاد «ابراهیم شکری» از جمله شاعران بزرگ گیلانی هستند که آثار متعددی از جمله آوای نیستان، گیلکی گب بزن، ماری زبان، در کوچه باغ‌های آواز ویونا، ای پر کاله ناله، سردار جنگل خوس و تعداد زیادی مقالات ادبی و علمی را در کارنامه فعالیت خود دارند.

«سیدمهدی خدمت بین دانا» مدیرکل بهزیستی گیلان نیز اظهار داشت: بازنشستگان با تلاش‌های خود در هر اداره چراغ راه نسل‌های بعدی هستند و حفظ حرمت و احترام پیشکسوتان از وظایف اصلی کلیه کارکنان است.

وی همچنین افزود: امروز همه کارکنان اداره بهزیستی میراث دار زحمات بازنشستگان سال‌های گذشته از جمله استاد شکری هستند و از اینکه در سازمان بهزیستی چنین اشخاص فرهیخته‌ای حضور دارند، باعث افتخار و خرسندی است و شایسته است تا همواره از فرهیختگان بازنشسته تجلیل شود.

در طی این مراسم، این شاعر گیلانی با خوانش یکی از آثار گیلکی خود در وصف پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) فضای این دیدار را عطرآگین کرد. وی همچنین چندین جلد از آثار خود را به موزه صندوق بازنشستگی کشوری اهدا کرد.

در پایان این دیدار به پاس زحمات چندین‌ساله این فرهیخته گرامی در عرصه فرهنگ و ادب و خدمت صادقانه وی، با اهدای تندیس و هدایایی به رسم یادبود از ایشان تجلیل شد.

گفتنی است، شکری متولد ۱۳۲۶ خورشیدی در شفت گیلان است که پس از اخذ دیپلم طبیعی به استخدام آموزش و پرورش درآمد و سپس در رشته تعاون روستایی لیسانس گرفت. او به فارسی و گیلکی شعر می‌سراید. وی چند سالی معاونت امور اجتماعی بهزیستی گیلان را برعهده داشت و در نهایت به درجه بازنشستگی نائل شد.

Share