هشدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دستگاه‌های اجرایی:

اجرای حدنگاری و صدور اسناد مالکیت در استان‌های شمالی اولویت‌ است

بابایی تهیه نقشه و اجرای حدنگاری و صدور اسناد مالکیت دولتی بویژه در استان‌های شمالی کشور را از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن بابایی در جمع رؤسای واحدهای ثبتی استان‌های کشور، با اشاره به ویژگی‌های خاص اراضی در شمال کشور و مورد سو استفاده قرار گرفتن آن‌ها، تعیین تکلیف با اولویت اراضی استان‌های شمالی را از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

وی گفت: مدیران ثبتی این استان‌ها با همکاری دستگاه‌های مربوطه باید به صورت جهادی تهیه نقشه و حدنگاری اراضی دولتی، کشاورزی، بافت روستایی و شهری را انجام و به نتیجه برسانند.

بابایی تهیه نقشه و اجرای حدنگاری و صدور اسناد مالکیت دولتی بویژه در استان‌های شمالی کشور را از اولویت‌های سازمان ثبت اعلام کرد و به دستگاه‌های اجرایی هشدار داد: در صورت عدم اقدام جهت تعیین تکلیف اراضی و املاک خود، مراتب ترک فعل آن‌ها به مراجع ذیربط خصوصاً کمیسیون اصل ۹۰ اعلام می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از مدیران ثبتی خواست با به روز رسانی نقشه‌های قدیمی و تهیه نقشه اراضی و املاک فاقد نقشه استاندارد مستند به نقشه به روز رسانی شده نسبت به ارائه خدمات ثبتی برای کل عرصه شهرها، روستاها و اراضی کشاورزی اقدام کنند.

بابایی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان متولی حدنگاری (کاداستر) کشور با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی منعقد شده است، کلیه دستگاه‌های اجرایی دارا و یا متولی اراضی و املاک که املاکشان فاقد سند مالکیت حدنگاری است باید نسبت به ارائه مستندات و اخذ سند مالکیت در اجرای قانون جامع حدنگار اقدام کنند.

Share