آشنایی با طرز تهیه خورش کدو

در یک قابلمه بزرگ، روغن زیتون، موسیر خرد شده و سوسیس‌های برش‌ شده را اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​بپزید و مرتب هم بزنید تا قهوه‌ای شوند، حدود ۳ دقیقه.

در یک قابلمه بزرگ، روغن زیتون، موسیر خرد شده و سوسیس‌های برش‌ شده را اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​بپزید و مرتب هم بزنید تا قهوه‌ای شوند، حدود ۳ دقیقه.

سیر، سیب زمینی، هویج، کدو تنبل، آب سبزیجات، پونه کوهی، تکه های فلفل تند یا فلفل را در صورت استفاده و کیسه رزماری/ آویشن را اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند. بهتر است با توجه به لیست قیمت سیر در سال ۱۴۰۱ ایت محصول را به صورت تازه خریداری کنید.

روی آن را بپوشانید و به جوش بیاورید، سپس درپوش را بردارید و به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم به پخت ادامه دهید، قارچ ها را اضافه کنید. تا زمانی که سبزیجات نرم شوند به پختن ادامه دهید. طعم نمک را بچشید. بلافاصله سرو کنید.

باقیمانده خورش را باید در ظرف دربسته قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید. اگر به درستی نگهداری شود تا چهار روز در یخچال باقی می ماند.

خورش را می توان منجمد هم کرد، حتما در ظرف مخصوص فریزر نگهداری کنید، روی آن یک سطح ۱ / ۲ اینچی بگذارید تا گشاد شود. خورش در فریزر تا سه ماه ماندگاری دارد.

نکاتی برای درست کردن بهترین خورش کدو

باور کنید یا نه یک ادویه عالی برای این خورش، مقداری رزماری تازه است، در کنار آن شما می توانید با تهیه و فروش پیاز عمده و تهیه ی یک پیازداغ مناسب، این خورش را خوشمزه تر کنید.

اگر سوپ خامه‌ای را ترجیح می‌دهید، تقریباً نیمی از مواد (به جز سوسیس) را بردارید، آن را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود، سپس آن را به سوپ اضافه کنید و قبل از سرو حرارت دهید.

اگر به جای سوسیس و کالباس، تکه های گوشت خوک را ترجیح می دهید، این کار نیز موثر خواهد بود.

من معمولا از سبزیجاتی که از فروشگاه خریداری شده استفاده می کنم، اما اگر می خواهید خودتان آن را درست کنید، بسیار آسان است.

طرز تهیه آب سبزیجات خانگی خورش کدو

در یک قابلمه بزرگ چند عدد هویج درشت خرد شده، پیاز، ساقه کرفس، سیب زمینی، تره فرنگی (در صورت تمایل) حتی مقداری برگ اسفناج، سیر، جعفری، آویشن تازه، دو عدد دانه فلفل سیاه و یک یا دو عدد نمک اضافه کنید. قیمت کدو حلوایی کیلویی و سایر مواد اولیه ی تهیه ی خورش کدو به گونه ای می باشد که شما به آسانی می توانید آن را تهیه و سرو کنید.

خوب با آب بپوشانید، روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد، سپس حرارت را ملایم کرده و حدود یک ساعت به جوشیدن ادامه دهید و هر از گاهی هم بزنید.

سبزیجات را در یک کاسه جداگانه بردارید، سپس آبکش را از صافی پوشانده شده با پارچه پنیر صاف کنید. ساقه خانگی آماده استفاده یا حتی یخ زدن است. در ظروف یا شیشه های ایمن فریزر فریز کنید، تا سه ماه در فریزر یا یک هفته در یخچال در ظرف در بسته ماندگاری دارد.

Share