داماد سابق که خانواده همسرش را گروگان گرفته بود با حضور بموقع پلیس دستگیر شد

گروگانگیری مسلحانه ۶ ماه پس از جدایی | داماد سابق همه اعضای خانواده‌ را گروگان گرفت

مرد جوان که پس از جدایی از همسرش، از او کینه به دل گرفته بود، با تهیه اسلحه به خانه آنها رفت و اعضای این خانواده را گروگان گرفت، اما با حضور پلیس نقشه انتقام‌جویی او ناکام ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از همشهری، صبح جمعه، مردی هراسان با ۱۱۰تماس گرفت و درحالی‌که وحشت زده بود، گفت: «داماد سابقمان ‌دقایقی قبل با تهدید اسلحه وارد خانه ما شده و همه اعضای خانواده‌ام را گروگان گرفته است».

وقتی این فرد نشانی‌ محل حادثه را به پلیس گزارش کرد، بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری شهرک ولیعصر به همراه سرکلانتر پنجم راهی محل مورد نظر شدند. مردی که پلیس را خبر کرده بود  مقابل در خانه ایستاده بود و به محض دیدن مأموران به آنها گفت:‌ خواهرم مدتی قبل از شوهرش طلاق گرفت و به همراه پسر ۱۱ساله‌اش به خانه ما آمد. شوهر سابق او اما در این مدت وی را تهدید می‌کرد و از او می‌‌خواست به زندگی با وی برگردد که خواهرم هر بار به او جواب منفی می‌‌داد. مرد جوان ادامه داد:‌ امروز صبح (صبح جمعه دوم دی ماه) قصد خارج شدن از خانه را داشتم که ناگهان داماد سابق‌مان را دیدم که روی راه‌پله‌ها منتظر نشسته بود. به محض دیدن من به سمتم آمد و با اسلحه تهدیدم کرد. سپس هلم داد و وارد خانه شد و در را پشت سرش بست. من صدایش را می‌شنیدم که خانواده‌ام را تهدید می‌کرد؛ برای همین وحشتزده به پلیس زنگ زدم و درخواست کمک کردم.

۱۲۰دقیقه مذاکره

به‌گفته مرد جوان، در داخل خانه مادر زن، ‌خواهر زن، همسر سابق و پسربچه ۱۱ساله گروگانگیر حضور داشتند که همگی گروگان گرفته شده بودند. در این شرایط مأموران وارد خانه شدند و وقتی در آپارتمان را باز کردند، مرد گروگانگیر را دیدند که لوله اسلحه‌اش را روی شقیقه‌اش گذاشته. او با دیدن مأموران تهدید کرد که اگر یک قدم جلوتر بیایند، به زندگی‌اش پایان می‌دهد.

ماموران وی را به آرامش دعوت کردند، اما مرد جوان رفتاری غیرعادی داشت و حاضر نبود تسلیم شود. در این شرایط مأموران تصمیم گرفتند وی را آرام کنند و با او وارد گفت‌وگو شدند. مرد مسلح می‌گفت که طلاق همسرش، زندگی او را نابوده کرده است. او در این میان چندین بار تصمیم داشت ماشه را بکشد، اما مأموران هر بار سعی می‌کردند وی را آرام کنند. مذاکره پلیس با گروگانگیر ۱۲۰دقیقه طول کشید تا اینکه در یک لحظه مأموران توانستند حواس او را پرت و وی را خلع سلاح کنند. به این ترتیب متهم دستگیر شد و ماجرای این گروگانگیری نفس‌گیر پایان یافت.
به‌گفته سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران، با دستگیری متهم، گروگان‌ها نیز نجات یافتند.

نقشه جنایت

ماموران پلیس از متهم یک قبضه کلت کمری به همراه ۱۸فشنگ و یک چاقو کشف کردند و وی اعتراف کرد که قصد انتقام‌جویی از همسر سابقش را داشته است.

این در حالی بود که همسر سابق وی به پلیس گفت: ۶ماه قبل از متهم طلاق گرفتم، اما او بعد از جدایی مدام مرا تهدید می‌کرد. تا اینکه روز حادثه با ورود به خانه مادرم قصد داشت جانمان را بگیرد. او درحالی‌که لوله اسلحه را به سمتم نشانه رفته بود، گفت که هم تو را خلاص می‌کنم، هم خودم را. وی حتی می‌گفت که بعد از اینکه ما بمیرم، پسرمان نباید بدون پدر و مادر بزرگ شود و به همین دلیل قصد داشت جان پسرمان را هم بگیرد که خوشبختانه با ورود پلیس، این ماجرای وحشتناک خاتمه یافت. متهم گروگانگیر که ۴۰ساله و بیکار است پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها اعتراف کرد که قصد کشتن همسر و پسرش را داشته است، اما بعد از گروگان گرفتن آنها، تصمیمش عوض شده است. وی توضیح داد: ۶ماه قبل من و همسرم از یکدیگر جدا شدیم.

گرچه با یکدیگر اختلاف داشتیم، اما این همسرم بود که دیگر به من و زندگی‌اش اهمیت نمی‌داد. از طرفی من بیکار شده بودم و همین مسئله اختلاف میان ما را بیشتر کرده و فکر می‌کنم به‌خاطر این موضوع همسرم تصمیم به جدایی گرفته بود. متهم ادامه داد:‌ بعد از طلاق بارها از او خواستم که به ‌خاطر پسرمان دوباره با هم زندگی کنیم، اما او دیگر مرا نمی‌خواست. من هم تصمیم به انتقام گرفتم و نقشه‌ام این بود که همسرم را به قتل برسانم و بعد به زندگی خودم پایان بدهم. اما نگران پسرم بودم و نمی‌خواستم او بدون پدر و مادر بزرگ شود. ‌به همین دلیل تصمیم گرفته بودم جان او را هم بگیرم. وی ادامه داد: از ۲ ماه قبل این نقشه را کشیدم و برای اجرای آن یک سلاح کلت و تعدادی فشنگ تهیه کردم. از آنجایی که کلید ساختمان مادرزن سابقم را داشتم از شب قبل یعنی پنجشنبه شب وارد ساختمان آنها شدم. به سمت پشت بام رفتم و تا صبح روز بعد در آنجا مخفی شدم.

وی گفت: صبح جمعه به مقابل آپارتمان رفتم و منتظر ماندم تا یکی از اعضای خانواده همسر سابقم در را باز کند و من بتوانم وارد آنجا شوم. در نهایت برادرزن سابقم در را باز کرد و من با تهدید توانستم وارد خانه مادرزن سابقم بشوم. آنها با دیدن من وحشت کردند. با تهدید همه را در اتاق خواب زندانی کردم. می‌خواستم نقشه‌ام را عملی کنم، ‌اما ناگهان پشیمان شدم. نقشه‌ام را تغییر دادم و این بار تصمیم گرفتم مقابل چشمان همسر و پسرم به‌خودم شلیک کنم تا این داغ برای همیشه در دل همسرم بماند و با عذاب زندگی کند. اسلحه را روی شقیقه‌ام گذاشته بودم که ناگهان مأموران وارد خانه شدند. دخالت آنها باعث شد که نقشه‌ام ناتمام بماند. بنابراین گزارش، عامل گروگانگیری با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفته و تحقیقات از او ادامه دارد.

Share