هشدار ولادیمیر پوتین:

پاتریوت بفرستند نابودش می‌کنیم | عقب‌نشینی نخواهیم کرد | هدف ما پایان دادن به جنگ است

رئیس جمهور روسیه گفت: هدف ما دامن زدن به جنگ نیست، بلکه پایان دادن به آن است، این چیزی است که ما به دنبالش هستیم و تلاش خواهیم کرد که انجام دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی خبری در مسکو گفت: شاخص‌های اقتصادی روسیه بسیار بهتر از کشورهای G۲۰ است. بخش مالی، باثبات و جامعه برای رسیدن به اهداف، متحد است.

بر اساس این گزارش، پوتین در ادامه افزود: روسیه هر هدفی را تعیین کند، بدون شک به آن خواهد رسید. جوانان در روسیه از ارزش‌های واقعی و میهن پرستی آگاه هستند. سطح و درجه میهن پرستی در لحظات سخت ظاهر می‌شود. بسیاری از جوانان مایل به داوطلب شدن برای حضور در جبهه‌ها هستند و تمایل دارند برای کشور بجنگند. ما به زمان بیشتری برای تجزیه و تحلیل آنچه در حال وقوع است نیاز داریم و سال آینده همه چیز را مشخص خواهیم کرد.

وی درباره احتمال دخالت بیشتر آمریکا در اوکراین گفت: ایالات متحده برای مدت طولانی در منطقه درگیر عملیات بوده است و آن‌ها در دوران شوروی زمینه را آماده می‌کردند. ایالات متحده برای مدت طولانی درگیر مناقشه علیه روسیه بوده است، نه فقط امروز و پس از سفر زلنسکی به واشنگتن.

پوتین تصریح کرد: ایده جدایی طلبی اوکراین از مدت‌ها پیش متولد شده است. شعار «تفرقه بینداز و حکومت کن» مدت‌هاست که استفاده می‌شود و آن‌ها رؤیای جدایی از ما را دارند. این در حالی است که هدف روسیه حفاظت از مردم اوکراین است. ما چاره‌ای نداشتیم جز اینکه کاری را که فوریه گذشته شروع کردیم، انجام دهیم. روسیه برای مدت طولانی، صبور و امیدوار بود به توافق برسد اما آن‌ها به سادگی ما را فریب دادند، بنابراین عملیات نظامی در فوریه آغاز شد. ممکن است ما را به این خط کشانده باشند، اما گزینه‌ای برای عقب نشینی نداریم.

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: از نظر نظامی-فناوری، سلاح‌های جدیدی در ژانویه برای تقویت نیروهای استراتژیک ما اضافه خواهد شد. پاتریوت، سامانه‌های موشکی قدیمی هستند که با سامانه‌های اس -۳۰۰ قابل مقایسه نیستند. ارسال پاتریوت به اوکراین باعث طولانی شدن درگیری می‌شود. اگر سامانه‌های «پاتریوت» آمریکایی به اوکراین فرستاده شود، آن را نابود خواهیم کرد.

پوتین تأکید کرد: هدف ما دامن زدن به جنگ نیست، بلکه پایان دادن به آن است، این چیزی است که ما به دنبال آن هستیم و تلاش خواهیم کرد انجام دهیم. روسیه ذخایر نظامی مصرف می‌کند، اما در مقایسه با اوکراین تفاوت بسیار زیاد است و کی یف به زودی ذخایر نظامی نخواهد داشت. روسیه هرگز مذاکره با کی یف را رد نکرده است، این کی یف بود که گفتگو نکرد. همه درگیری‌های مسلحانه به مذاکره ختم می‌شود و این موضوع هر چه زودتر برای کی یف روشن شود، بهتر است.

Share