در جلسه قرارگاه مدیریت جهادی گاز گیلان عنوان شد؛

نفوذ توده هوای پرفشار سیبری به گیلان | در مصرف گاز صرفه‌جویی نشود، برق قطع می‌شود

شرکت گاز گیلان با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز اطلاعیه‌ای صادر کرده که در آن به مصرف کنندگان گاز طبیعی استان اعلام شده که به علت ورود جبهه هوای سرد و بارشی به استان، دمای هوا تا انتهای هفته به شدت کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل هواشناسی گیلان نیز با اشاره به نفوذ و فعالیت توده هوای پرفشار سیبری گفت: وزش باد و بارندگی «نسبتا شدید یا خیلی شدید»، بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها آن” نسبتا شدید تا شدید و بارش مخلوط برف و باران یا برف در مناطق همجوار دامنه‌ها از پیامدهای این سامانه در استان است.

محمد دادرس افزود: دمای هوا در این مدت به طور متوسط ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد ضمن اینکه بیشتر بارش‌ها در مناطق غربی و ساحلی گیلان پیش بینی شده و شاهد وزش باد نسبتا شدید تا خیلی شدید به ویژه در سواحل استان خواهیم بود.

وی با تاکید بر احتیاط در ترددهای جاده‌ای به دلیل لغزندگی سطح معابر و اجتناب و احتیاط در ترددها «در جاده‌های کوهستانی» اظهار کرد: از سفر و ترددهای غیرضرور باید خودداری شود.

در مصرف گاز صرفه‌جویی نشود، برق قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اهمیت موضوع مدیریت مصرف گاز برای پایداری جریان برق در استان گفت: اگر در مصرف گاز صرفه‌جویی نشود گاز نیروگاه‌های تامین برق استان قطع می‌شود که این موضوع سبب قطع برق در استان خواهد شد.

محمدتقی مهدی‌زاده با اشاره به تجربه موفق شرکت توزیع برق در تابستان امسال و پایداری جریان برق گیلان گفت: این مهم با همراهی همه بخش‌ها میسر شده است.

وی از مردم خواست تا با مدیریت مصرف، پایداری جریان گاز برای سایر مصرف کنندگان را تضمین کنند.

مهدی‌زاده عنوان کرد: درحال حاضر ضمن تشکیل جلسه با اعضای کمیته بحران شرکت و هماهنگی لازم با سازمانها و ادارات مربوطه بیش از ۳۰۶ اکیپ عملیاتی با تجهیزات و امکانات لازم برای واکنش سریع در صورت وقوع ناپایداری شبکه‌های برق آماده خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها می‌باشند.

وی یادآورشد: راحت‌ترین و سریعترین راه برای اعلام خاموشی‌ها و مشکلات در حوزه برق، دانلود و نصب اپلیکیشن برق من است که از طریق سایت این شرکت به آدرس www.gilanpdc.ir و یا کافه بازار قابل دسترس است.

اطلاعیه؛ صرفه‌جویی تضمین کننده پایداری جریان گاز

شرکت گاز گیلان با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز اطلاعیه‌ای صادر کرده که در آن به مصرف کنندگان گاز طبیعی استان اعلام شده که به علت ورود جبهه هوای سرد و بارشی به استان، دمای هوا تا انتهای هفته به شدت کاهش می‌یابد.

در همین راستا از کلیه مشترکان بویژه مشترکان خانگی خواسته است: با صرفه جویی، رعایت دمای آسایش (۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد) و خاموش کردن وسایل گرمایشی اضافه، ضمن کمک به پایداری جریان گاز، شرکت گاز را در جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر یاری رسانند.

عیسی جمال نیکویی با بیان اینکه مشترکان بخش خانگی در ۲۴ساعته گذشته بیش از ۱۸ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند گفت: این میزان مصرف در مقایسه با شبانه روز پیش از آن حدود ۱۵ درصد افزایش و در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۱۶ درصد بیشتر است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان افزود: برای پایداری شبکه‌های انتقال، گاز مشترکان پرمصرف در بخش‌های خانگی و تجاری بویژه آن‌هایی که در پلکان ۱۱ و ۱۲ مصرف قرار دارند قطع خواهد شد.

جمال نیکویی تصریح کرد: به ۵ دستگاه اجرایی پرمصرف هم دیروز تذکرات لازم داده شد.

Share