نحوه کاشت کلم پیچ

کلم پیچ را می توان سه تا پنج هفته قبل از آخرین تاریخ یخبندان منطقه شما در بهار کاشت. در بیشتر مناطق، باغداران می توانند کلم پیچ را در تابستان با کاشت آن در این زمان برداشت کنند.

کلم پیچ یک سبزی سریع رشد است که بهترین عملکرد را در مکان های کاشت با آفتاب کامل دارد. بذرهای کلم پیچ را در عمق حدود ۱ / ۲ اینچ بکارید و بین هر بوته حداقل ۱ / ۲ تا ۲ فوت فاصله بگذارید. در حال حاضر قیمت کلم صادراتی با توجه به حساسیت کاشت آن گران شده است.

محتوای نیتروژن بالا در خاک برای رشد برگ های کلم پیچ مهم است، بنابراین افزودن چند اینچ مواد آلی مانند کمپوست به مخلوط خاک با زهکشی خوب، برداشت سالم را تشویق می کند.

کلم پیچ را می توان سه تا پنج هفته قبل از آخرین تاریخ یخبندان منطقه شما در بهار کاشت. در بیشتر مناطق، باغداران می توانند کلم پیچ را در تابستان با کاشت آن در این زمان برداشت کنند. همچنین می توان آن را در اواخر تابستان تقریباً شش تا هشت هفته قبل از اولین یخبندان پاییزی کاشت.

کسانی که در آب و هوای گرم (منطقه ۸ و بالاتر) هستند می توانند در اوایل پاییز برای برداشت اواخر پاییز تا زمستان به کاشت ادامه دهند. کلم پیچ تقریباً سه ماه طول می کشد تا از دانه به بلوغ برسد، در حالی که قلمه ها در حدود یک ماه بالغ می شوند.

محل مناسب جهت کاشت کلم پیچ

کلم پیچ به همان اندازه در گلدان ها، خاک باغچه، تخت های باغچه و سایر ظروف به خوبی رشد می کند. تا زمانی که شما نور کافی داشته باشید، کلم پیچ می تواند در داخل خانه رشد کند. امروزه فروش کلم پیچ صادراتی با کیفیت در کشورمان رونق بالایی گرفته است.

خاکی که غنی از مواد آلی است و دارای زهکشی تیز است ایده آل است و محل کاشت نیز باید نور خورشید کافی داشته باشد. مطمئن شوید که کلم پیچ خیلی نزدیک به گیاهان بلندتر نباشد که روی آن سایه بیاندازند. کاشت کلم پیچ در جعبه پنجره نیز می تواند در پنجره های رو به جنوب یا غرب موفقیت آمیز باشد، اما در آب و هوای بسیار گرم، پنجره های رو به شرق می توانند به جلوگیری از سوزاندن آفتاب بعد از ظهر کمک کنند.

خاک مناسب جهت رشد کلم پیچ

گیاهان کلم پیچ دوست دارند در خاکی غنی رشد کنند که دارای مواد آلی بالا با pH کمی اسیدی (۶.۵ تا ۶.۸) است. محتوای نیتروژن بالا ارائه شده توسط مواد آلی برای رشد سالم برگ بسیار مهم است. خاک نیز باید به خوبی زهکشی کند. لیست قیمت روز کلم با توجه به این شرایط هر روز به روز می شود.

کلم پیچ و کلم در خاک لومی و با زهکشی خوب و دارای مواد آلی بالا بهترین عملکرد را دارند. شما می توانید کلم پیچ قابل قبولی را در خاک سنگین تر و با زهکشی خوب بدست آورید. تا زمانی که از آبیاری مناسب گیاهان مطمئن هستید، می توانید همین کار را در خاک های شنی تر نیز انجام دهید.

Share