به طرف آمریکایی گفتم شما با مشکل انرژی روبه‌رو هستید

محمد مرندی: «پاسپورت آمریکایی» ندارم اما متولد آمریکا هستم

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره ایران در مذاکرات وین گفت: من نه پاسپورت آمریکایی و نه سوگند وفاداری برای آمریکا خورده‌ام. من فقط متولد آمریکا هستم؛ زیرا پدرم در سال ۴۲ به زندان رفتند و پس از این ماجرای برای خواندن درس به آمریکا مهاجرت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین گفت: من نه پاسپورت آمریکایی و نه سوگند وفاداری برای آمریکا خورده‌ام. من فقط متولد آمریکا هستم؛ زیرا پدرم در سال ۴۲ به زندان رفتند و پس از این ماجرای برای خواندن درس به آمریکا مهاجرت کردند.

وی افزود: بعد از انقلاب به کشور برگشتم و دوباره برای ادامه تحصیل در دانشگاه به خارج از کشور مهاجرت کردم.

مشاور تیم مذاکرات هسته‌ای افزود: این صحبت‌ آقای روحانی که گفت اولویت مذاکره‌است و به خاطر تحریم خزانه‌خالی است، به نفع تیم مذاکره کننده نبود. اولین حرفی که در میز مذاکرات زدند گفتند شما که خزانه تان خالیست انرژی هسته‌ای برای چه می‌خواهید.

مرندی که با علیزاده گفتگو می کرد، افزود: آمریکایی ها وقتی با من صحبت می‌کردند می‌گفتند شما نیاز به توافق دارید، شما گرفتارید. من هم می گفتم شما هم نیاز دارید، شما هم گرفتاری دارید، با مشکل جدی انرژی هم روبرو هستید، دیگر گاز ارزان روسیه در دسترس نیست

وی یادآور شد: همه، این مسائل را تصدیق می‌کنند الا یک عده در داخل که یا متوجه نمی‌شوند، یا اگر می‌شوند نمی‌خواهند حقیقت را بگویند. مخاطب حساب کاربری توییتر من غرب است و می‌خواهم ایران قدرتمندی را نشان دهم، اما یه عده دوست دارند من بروم بگویم ما بدبخت و بیچاره ایم، و می‌روند زیر حساب‌های غربی‌ها می‌گویند باید بیشتر به ایران فشار بیاورید، همین ها زیر حساب من می‌گویند بدید این‌ها را برود!

مرندی افزود: بحث آژانس قابل حل و متن نهایی آماده است. وقتی شلوغی‌ها شروع شد آمریکایی‌ها طمع کردند که می‌توانند امتیاز بیشتری بگیرند. معاون آژانس بزودی به ایران خواهد آمد اگر این حل شود توافق انجام می‌شود. شرایط به‌گونه‌ای است که تصور توافق دور نیست.

Share