جلسه برنامه‌ریزی ستاد بحران شهرداری رشت برگزار شد

شهرداری آماده باش داد؛ اعلام سازمان هواشناسی برای بارش برف از شامگاه یکشنبه ۱۸ دی

یزدانی با اشاره به وجود ۳۰ دستگاه ماشین آلات موثر در سازمان عمران شهرداری تصریح کرد: ماشین آلات برف روب حتما باید مجهز به زنجیر چرخ باشند و لاستیک‌های نو برای ماشین آلات تا فردا تامین خواهد شد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد بحران شهرداری رشت با حضور یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت، محمدباقر بشردانش معاون خدمات شهر، محمد خیابانی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی، مومنی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و جمعی از مدیران مناطق پنجگانه شهرداری و سازمان‌های ذیربط در سالن جلسات شهرداری رشت برگزار شد.

یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارش برف از شامگاه روز یکشنبه ۱۸ دی ماه، گفت: مدیران مناطق و سازمان عمران تلاشی دو ماهه در اورهال ماشین آلات داشتند.

وی افزود: عمر ماشین آلات شهرداری به جز دو مورد به بیش از ۱۵ سال می‌رسد، بنابراین با توجه به اقلیم استان گیلان و رطوبت بیش از حد در این استان آنچنان که باید در حفظ و حراست ماشین آلات موجود تمهیداتی لازم انجام شود.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح بحران برف تصریح کرد: همه همکاران من در مجموعه مدیریت شهری برای حفظ آبروی کاری خود ارزش قائل هستند.

وی افزود: شرایط شهرهای شمالی به خصوص رشت به جهت رطوبت زیاد و افزایش استهلاک و پارگی سیم‌ها به دلیل سنگینی برف، بدنبال آن قطعی برق را خواهیم داشت و از طرفی تراکم بالای شهر، فقدان فضای مناسب جهت دپو برف‌های جمع آوری شده از شرایط خاص دیگر این شهر در کند شدن عملیات برف روبی است.

یزدانی با اشاره به وجود ۳۰ دستگاه ماشین آلات موثر در سازمان عمران شهرداری تصریح کرد: ماشین آلات برف روب حتما باید مجهز به زنجیر چرخ باشند و لاستیک‌های نو برای ماشین آلات تا فردا تامین خواهد شد.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات به بخش خصوصی اذعان کرد: در فراخوان ماشین آلات از بخش خصوصی با توجه به برنامه ریزی‌های مناطق و سازمان عمران از امکانات بخش خصوصی نیز استفاده خواهد شد.

وی افزود: مدیران مناطق در زمان برف روبی ابتدا اقدام به بازگشایی مسیرها و معابر اصلی نمایند و درصورت ورود بخش خصوصی ناظرین هم حتما نسبت به عملکرد این ماشین آلات نظارت کامل داشته باشند.

یوسف یزدانی با اشاره به احتمال اختلاط برف و آب در روزهای آتی گفت: مدیران سازمانها و مناطق نسبت به تجهیز پمپ‌ها و نیروهای خدماتی در زمینه پوشش و البسه مناسب برنامه ریزی‌های لازم داشته باشند.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر حضور و آماده باش تمام رانندگان یادآور شد: در زمان بحران تمام رانندگان باید آماده به خدمت در بحران باشند.

وی در راستای برقراری تردد اتوبوس‌ها افزود: اتوبوس‌ها تا قبل از بارش برف به ماموریت خود نسبت به انتقال مسافرین ادامه دهند و درصورت بارش سنگین برف، زمینه انتقال اتوبوس‌ها به مناطقی که بارش کمتری داشت، فراهم شود.

یزدانی با تاکید بر بهره مندی از پیمانکاران طرف قرارداد با مناطق پنجگانه تصریح کرد: پذیرایی نیروهای خدمت رسان و تامین موارد مورد نیاز در افزایش بازدهی فعالیت آنان نقش بسیار زیادی خواهد داشت.

محمدباقر بشردانش نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم اجماع همه مدیران و معاونین در راستای برنامه ریزی مدون جهت مدیریت بحران احتمالی درروزهای آتی بیان کرد: باتوجه به اعلام سازمان هواشناسی و احتمال برودت هوا ضرورت دارد تا مدیران مناطق و سازمانهای ذیربط با همدلی و همراهی بیش از پیش نسبت به شناسایی و اعلام اماکن مهم و شناسایی نیروهای ذخیره برنامه ریزی مدون داشته باشند.

معاون خدمات شهر شهرداری رشت، مدیر هر منطقه را فرمانده عملیات در منطقه تحت مدیریت خود دانست و گفت: مدیر هر محدوده باید با ادارات برق، آب و گاز هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: پیگیری تهیه غذای گرم برای پرسنل خدماتی باید در دستور کار قرار گیرد.

بشردانش با اشاره به اتمام پروژه تعمیر خودرو سیستم ماشین آلات، تصریح کرد: ذخیره سوخت (گازوئیل) ماشین آلات، نمک و شن از دیگر برنامه‌هایی است که باید تامین گردد.

در ادامه هریک از مدیران مناطق گزارشاتی در خصوص انعقاد قرارداد با بخش خصوصی در جهت تامین سوخت و نمک و شن و دپو در واحدهای امانی، تامین غذای گرم برای نیروهای خدماتی و همچنین اورهال تجهیزات ماشین آلات چون لودر، بیل بکهو، گریدر و… داشتند.

گفتنی است در پایان جلسه مقرر گردید تا ماشین آلات از عصر فردا در مناطق و میادین مختلف مستقر شون و کارمندانی که در حوزه اداری شاغل هستند و در ستاد بحران نیز باید انجام وظیفه کنند فردا صبح استراحت داشته تا در بحران احتمالی با آمادگی بیشتری وارد عمل شوند.

Share