بهترین دیزی تهران را کجا بخوریم؟

اگر علاقه‌مند به غذاهای سنتی مانند دیزی هستید پیشنهاد می‌کنیم برای صرف وعده ناهار به یکی از این دیزی‌سراها در تهران مراجعه کنید و خاطرات به یادماندنی را برای خود و خانواده رقم بزنید.

همه‌ی ما ایرانیان می‌دانیم که غذاهای ایرانی چقدر لذیذ و خوش‌مزه است و ازنظر گردشگران غذاهای ایرانی جزو بهترین غذاها در جهان است. دیزی یکی از انواع غذاهای ایرانی است که به صورت ویژه طبخ می‌شود. دیزی سنگی تهران یکی ازپرطرفدارترین غذاهای این شهر در بین شهروندان تهرانی است. در ادامه همراه شما هستیم تا باهم بررسی ‌کنیم بهترین دیزی تهران را کجا بخوریم؟
دیزی تهران| یوتراوز

دیزی‌ سرای آذری

یکی از بهترین دیزی‌ سراهای تهران که بهترین دیزی را طبخ می‌کند دیزی سرای آذری است که با فضایی سنتی و زیبا پذیرای مهمانان زیادی است. از این دیزی سرا می‌توانید سفارشات خود را به صورت‌ بیرون‌بر نیز انجام دهید. این مکان به‌عنوان اولین ‌قهوه‌خانه‌ و دیزی‌سرای ‌سنتی پایتخت شناخته می‌شود و در فهرست آثار ملی کشور نیز ثبت شده است. دیزی سرای آذری علاوه بر پخت دیزی‌های لذیذ و خوش‌مزه، انواع غذاهای دیگر مانند جوجه‌کباب و کشک بادمجان را نیز طبخ می‌کند. معمولا عراقی‌هایی که برای سفر چند روزه با بلیط هواپیما بغداد تهران به این شهر سفر می‌کنند، تجربه‌ای از دیزی تهران را در خاطر دارند. همچنین می‌توانید برای میل کردن وعده صبحانه به این قهوه خانه مراجعه و سرشیر و عسل، املت یا نیمرو میل کنید. این دیزی سرا فضا و دکوراسیون داخلی ایرانی با میز و تخت‌هایی راحت برای نشستن، محیط بهداشتی و سرو غذا با ظروف تمیز مسی آماده پذیرایی از مهمانان است. پخت دیزی کاملاً باکیفیت با گوشت تازه گوسفندی انجام می‌شود. انواع ترشی‌ها، سبزی و نان سنگک در کنار دیزی قرار دارد.

آدرس: میدان ‌راه‌آهن، ابتدای خیابان ‌ولیعصر، پلاک ۳۰

دیزی سرای آذری؛ دیزی تهران| یوتراوز
مستر دیزی، بهترین دیزی تهران

مستر دیزی اولین ارائه دهنده این خوراک است که در شهرهای مختلف ایران شعبه دارد. این رستوران انواع دیزی تهران همچون دیزی بزپاش، دیزی کم چرب، دیزی مخصوص، دیزی تند و دیزی کلاسیک را طبخ می‌کند. در منوی مستر دیزی علاوه بر دیزی انواع غذاهای دیگر ایرانی مانند کباب پیچ، آب‌دوغ‌خیار، میرزا قاسمی، کوفته، کال‌جوش، کشک بادمجان و آش شله قلم کار نیز قرار دارد. غذاهای ایران رستوران را می‌توانید به‌صورت حضوری یا آنلاین سفارش دهید. سفارش آنلاین آن می‌تواند برای افرادی که با بلیط هواپیما نجف تهران برای سفرکاری به تهران آمده‌اند و در این شهر اقامت دارند، می‌تواند گزینه خوبی باشد.

آدرس:

  • شعبه سعادت آباد: میدان کاج، مرکز خرید کسری، واحد ۲۹
  • شعبه ستارخان: ستارخان، خیابان خسروشمالی، خیابان سازمان اب شرقی، زیر پل یادگار، نبش کوچه احمدی، پلاک ۱
  • شعبه ظفر: شریعتی، انتهای ظفر، خیابان فرید افشار، بلوار ارش شرقی، پلاک ۳۳
  • شعبه نارمک: میدان هلال احمر، خیابان گلستان، تقاطع اردشیر و بزرگیان، کوچه حسینی
  • شعبه اکباتان: فازدو، روبه‌روی تره‌بار، کناربلوک یک، بازار پاسارگاد، پلاک ۴۹
  • شعبه قیطریه: قیطریه، روبه‌روی پارک، ابتدای حدادنژاد
  • شعبه یوسف آباد: بین یوسف آباد ۱۳ و ۱۵، پاساژ پرشیا

دیزی سرای ناصر خان

یکی از معروف ترین دیزی تهران دیزی سرای ناصرخان است که در محله طرشت و نزدیک دانشگاه صنعتی شریف قرار دارد. این دیزی سرا که به دیزی سرای طرشت نیز معروف است در قدیم چای‌خانه سرشناسی در این محله بوده است که در دهه ۴۰ لطفعلی‌خان قهرمانی آن را خریداری و بعدها ناصر خان، پسر لطفعلی خان آن را به دیزی‌سرا تبدیل کرد. علاوه بر دیزی، کباب تابه‌ای و قیمه نیز در این دیزی سرا طبخ می‌شود. این دیزی سرا از ساعت ۵ صبح باز است که می‌توانید برای صرف وعده صبحانه املت ربی خوشمزه آن را امتحان کنید.

آدرس: شمال میدان آزادی، محمد علی جناح، بلوار شهید صالحی، خیابان طرشت شمالی، انتهای کوچه اکبری، جنب حسینیه بزرگ، پلاک ۲۹

دیزی سرای ناصرخان؛ بهترین دیزی سرای تهران| یوتراوز
دیزی سرا و رستوران تیلیت

از بهترین رستوران‌های تهران که یک دیزی خوب را طبخ می‌کند دیزی سرای تیلیت است. این مکان از جمله دیزی سراهای تهران است که با فضای مدرن و امروزی خود غذایی سنتی و اصیل را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برخی از این دیزی‌ها مانند دیزی گیاهی ابتکاری جدید است که با سویا تهیه می‌شود و از یک روز قبل هم باید آن را سفارش دهید. سرو انواع مخلفات مانند ترشی و سبزی در کنار دیزی داغ با گوشت گوسفندی تازه یک وعده غذایی خاطره‌انگیز را رقم خواهد زد. دیزی ارزان تهران با قیمت مناسب را می‌توانید ازاین رستوران سفارش دهید.

آدرس: سعدی شمالی، روبروی منوچهری، کوچه مصباح، پلاک ۱۹۴

دیزی سالاری؛ دیزی اصیل تهران

در لیست بهترین دیزی سراهای تهران، دیزی سالاری جزو بهترین دیزی سراهای معروف تهران است که در محله عباس‌آباد قرار دارد. در این دیزی سرا دیزی‌های بسیار لذیذ و خوش‌طعم در ظروف زیبا همراه با ترشی و نان تازه برای وعده ناهار آماده پذیرایی از شما مهمانان است. این دیزی سرا فقط برای وعده ناهار انواع دیزی را طبخ می‌کند پس سعی کنید در وقت ظهر به دیزی‌ سرای سالاری مراجعه کنید.

آدرس: خیابان شهید بهشتی، خیابان حسینی (سورنا)، پلاک ۴۸

دیزی سرای ایرانشهر؛ دیزی تهران

رستوران ایرانشهر یکی دیگر از بهترین دیزی سراهای تهران به شمار می‌رود که این خوراک را با بهترین روش ممکن طبخ می‌کند. این دیزی سرا با معماری سنتی زیبایی که دارد بهترین مکان برای صرف یک غذای اصیل ایرانی است. گاهی این دیزی‌سرا آنقدر شلوغ است که باید یک ربع تا نیم ساعت در صف منتظر بمانید تا این غذای لذیذ را نوش جان کنید.

آدرس: ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک ۵۲

دیزی سرای ایرانشهر؛ سفارش دیزی تهران| یوتراوز
دیزی سرای گلفام

از بهترین دیزی‌های پایتخت می‌توان به دیزی‌های گلفام اشاره کرد که بهترین انواع دیزی تهران را طبخ می‌کند. کیفیت بی‌نظیر دیزی های گلفام و طعم خوب آن بین مشتری‌ها زبان‌زد است. تجربه خوردن وعده ناهار با یک دیزی اصیل و خوش پخت در کنار مخلفات مثل ترشی‌های متنوع، نان سنگک و دوغ در این دیزی سرا واقعا بی‌یادماندنی خواهد بود. گلفام یک دیزی سرای نسبتا کوچک با طراحی سنتی و پرسنل خوش‌رفتار است که مشتریان را به خود جذب می‌کند. منوی متنوع غذاهای ایرانی از مزیت‌های دیزی سرای گلفام است.

آدرس: جردن، خیابان گلفام، پاساژ امیر، پلاک ۶۲

دیزی سرای ولیعصر

این دیزی سرا واقع در خیابان ولیعصر یکی از مکان‌هایی است که خوشمزه‌ترین دیزی‌های اصیل ایرانی را طبخ می‌کند. انواع غذاهای ایرانی و صبحانه در این دیزی سرا قابل سفارش است. این دیزی سرا به سبک قدیمی و نوستالژیک طراحی شده است که ساده و دل‌نشین به نظر می‌رسد. این مکان یکی ازمعروف‌ترین و پرطرفدارترین دیزی سراها در بین مردم تهران است. کیفیت صبحانه و دیزی های آن خصوصاً برای جمعه‌ها افراد زیادی را به این دیزی سرا می‌کشاند. روزهای تعطیل دیزی سرای ولیعصر نسبت به روزهای دیگر خیلی شلوغ‌تر می‌شود. برخلاف  فضای ساده این رستوران بهترین دیزی‌ها با مخلفات متنوع یکی از دلایلی است که مشتریان به آن جذب می‌شوند. کیفیت غذاهای این دیزی سرا واقعا بی‌نظیر است. این دیزی سرا از ساعت ۶ صبح تا ۴ عصر پذیرای میهمانان گرامی است.

آدرس: خیابان ولیعصر، بین خیابان مطهری و بهشتی، نبش کوچه دل آویز

در انتها

در این مطلب با بهترین دیزی سراهای تهران آشنا شدیم. اگر علاقه‌مند به غذاهای سنتی مانند دیزی هستید پیشنهاد می‌کنیم برای صرف وعده ناهار به یکی از این دیزی‌سراها در تهران مراجعه کنید و خاطرات به یادماندنی را برای خود و خانواده رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌باره رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما یوتراوز می‌توانید به این وبسایت مراجعه کنید.

Share