مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:

​حدود ۸۰ هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه حریق شد | آتش سوزی بلاخره مهار شد

​اختری با بیان اینکه در مجموع حدود ۸۰ هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه حریق شد گفت: با تلاشهای انجام شده و بسیج نیروها توانستیم این حریق‌ها را کنترل و اطفا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میرحامد اختری در گفت‌وگو خبری ضمن اشاره به ادامه تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های رودبار اظهار داشت: در پی آتش‌سوزی و وزش باد گرم در روزهای اخیر شاهد آتش سوزی در جنگل‌های رضوانشهر، تالش، ماسال، فومن و‌ رودبار بودیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان یا بیان اینکه بخش زیادی از حریق ایجاد شده در مناطق مذکور اطفا شد، عنوان کرد: با کمک همه عوامل از جمله مدیریت بحران، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، یگان‌های منابع طبیعی، سپاه و بسیج و نیروهای مردمی توانستیم تمامی آتش‌سوزی که در جنگل‌های استان ایجاد شده بود را مهار کنیم.

اختری در پاسخ به این پرسش که در پی وقوع آتش‌سوزی چند روز اخیر چه وسعتی از جنگل‌های استان گیلان طعمه حریق شد، تصریح کرد: در شهرستان رودبار برآورد می‌کنیم بین ۳۰ تا ۴۰ هکتار از جنگل‌های منطقه دچار آتش‌سوزی شده باشند.

وی مجموع جنگل‌های استان که درگیر آتش سوزی شدند را حدودا ۸۰ هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: در چهار شهرستان رضوانشهر، تالش، ماسال و فومن هم در این چند روز ۴۰ تا ۴۵ هکتار از جنگل‌های منطقه طعمه حریق شد.

Share