پله در بستر بیماری:

پله: قوی هستم و به خدا ایمان زیادی دارم

اسطوره فوتبال برزیل که روند درمانی‌اش پیچیده‌تر شده به پیام‌های هوادارانش واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، رسانه‌های برزیلی روز گذشته (شنبه) بود که خبر دادند پله اسطوره فوتبال برزیل که از روز سه‌شنبه در پی تورم عمومی بدنش و نارسایی قلبی در بیمارستان آلبرت انیشتین در سائوپائولوی برزیل بستری شده بود، به بخش مراقبت‌های تسکین‌دهنده در این بیمارستان منتقل شده است. طبق این گزارش‌ها؛ شیمی درمانی روی اسطوره فوتبال برزیل دیگر جواب نمی‌دهد و به همین دلیل پزشکان این روش درمانی را متوقف کرده‌اند. ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل از سپتامبر ۲۰۲۱ از سرطان روده بزرگ رنج می‌برد و حالا به بخش مراقبت‌های تسکین‌دهنده منتقل شده، بخشی که برای بیماران مبتلا به بیماری یا شرایط بالقوه تهدیدکننده زندگی و مراقبت‌های پایان زندگی است.

پله ۸۲ساله در واکنش به پیام‌های طرفدارانش و چهره‌های ورزشی و غیرورزشی که برای او آرزوی سلامتی کرده‌اند، با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» نوشت: «دوستان من، می‌خواهم همه را آرام و مثبت نگه دارم. من قوی هستم، با امید فراوان و طبق معمول درمان خود را دنبال می‌کنم. می‌خواهم از تمام تیم پزشکی و پرستاری برای تمام مراقبت‌هایی که از من داشته‌اند، تشکر کنم».

در ادامه پیام اسطوره فوتبال برزیل آمده است: «من به خدا ایمان زیادی دارم و هر پیام عشقی که از شما در سراسر جهان دریافت می‌کنم، مرا سرشار از انرژی نگه می‌دارد. برزیل را هم در جام جهانی تماشا کنید. از شما بسیار سپاسگزارم برای همه چیز».

بیمارستان آلبرت انیشتین شهر سائوپائولو نیز شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای در مورد پله اعلام کرد که وضعیت مهاجم پیشین برزیل پایدار است و وضعیت سلامتی او بهبود یافته است.

پیش از بازی روز جمعه برزیل مقابل کامرون در دور پایانی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هواداران بنری با پیام حمایت از پله در دست داشتند و تصویر او به عنوان حرکتی حمایتی بر روی برج‌های معروف قطر نیز به تصویر کشیده شده است.

پله ۸۲ساله که بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۱ در عضویت تیم ملی فوتبال برزیل بود و در ۹۲ بازی ملی ۷۷ گل هم به ثمر رساند، به سلسائو برای فتح جام‌های جهانی ۱۹۸۵.۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ کمک کرد.

او همچنین در ۶۵۹ بازی برای تیم باشگاهی سانتوس ۶۴۳ گل به ثمر رساند و از او به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال یاد می‌شود.

Share