در واکنش به گستاخی چین و 6 کشور عربی؛

وزیر خارجه: در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین امیرعبداللهیان شنبه شب در توییتی در واکنش به بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس و ادعاهای مطرح شده در آن بیانیه نسبت به جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ نوشت: «جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ در خلیج فارس، اجزای جدایی‌ناپذیر خاک پاک ایران است و به این مام میهن تعلق ابدی دارند. در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.»

 احمدی، کارشناس مسائل بین الملل در کانال تلگرامی خود با اشاره به بیانیه ضد ایرانی شورای همکاری خلیج فارس و چین نوشت:

بسیار عجیب است که شورای همکاری خلیج فارس واقعا هر چه را که خواسته از چین گرفته و در بیانیه مشترک آورده. در مورد “سیاست های ثبات‌زدای ایران” در مورد برنامه موشکی و پهبادی ایران در مورد جزایر سه گانه و …. در مورد جزایر سه گانه حتی کشورهای غربی به شمول اروپا و آمریکا هیچگاه از چنین جمله بندی مطلوب امارات حمایت نکرده اند.

در این بند ۱۲ ظاهرا چین تنها لطف کرده و dispute را به issue و ارجاع به دیوان بین المللی دادگستری را به in accordance with the rules of international law, and to resolve this issue in accordance with international legitimacy. تغییر داده. هر چند که در معنی تفاوت چندانی ندارد.

Share