بی‌توجهی به رسانه‌هایی که در صف اول مقابله با جنگ ترکیبی قرار گرفته اند

مورد عجیب توزیع آگهی های دولتی؛ چرا اداره کل ارشاد گیلان حاضر به اجرای قانون نیست؟!

درحالی که به نیمه آذر رسیده ایم و زمان زیادی به پایان سال نمانده اما حتی یک مورد آگهی نیز به پایگاه های خبری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان توزیع نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ۳۱ فروردین ماه سال جاری محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای بند (۵) ماده (۲) قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تمرکز، توزیع و نشر آگهی‌های دولتی، دستورالعمل اجرایی نحوه توزیع و انتشار آگهی های دولتی را جهت اجرا ابلاغ کرد.

پس از آن وزیر فرهنگ و ارشاد در تاریخ دوم شهریور ماه سال جاری آیین نامه تعرفه نرخ آگهی های دولتی برای سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

از آنجایی که مطابق اصلاحیه قانون مطبوعات (۱۳۷۹) نشریات الکترونیکی نیز مشمول قانون مطبوعات هستند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز است که عنوان کلیه آگهی‌ها را به اندازه کوچکترین کادر واحد، مطابق با نرخنامه آگهی‌های دولتی و سایر ضوابط مربوط، برای درج در نشریات (اعم از کاغذی یا اینترنتی) واجد شرایط نیز، ارسال کنند.

در همین راستا در تبصره ۲ ماده ۳ آمده است که در هر یک از استانهای غیر تهران، حداکثر ۵ رسانه برخط مشمول دریافت آگهی دولتی قرار میگیرند که دارای بالاترین امتیاز ضریب کیفی باشند.

درحالی که به نیمه آذر رسیده ایم و زمان زیادی به پایان سال نمانده اما حتی یک مورد آگهی نیز به پایگاه های خبری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان توزیع نشده است.

همچنین پیگیری های اصحاب رسانه و رسانه های استان گیلان که مشمول دریافت آگهی های دولتی می شوند، تاکنون بدون نتیجه باقی مانده است و مشخص نیست چرا اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان حاضر نیست به قوانین ابلاغی وزارتخانه متبوع خود تمکین کند؟

امروزه در شرایطی که بسیاری از رسانه‌های برخط در صف اول مقابله با جنگ ترکیبی مقابل دشمنان قرار گرفته اند، بی‌توجهی و بی نظمی در نحوه توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی، فشار مضاعفی را به رسانه وارد می کند.

Share