در جلسه شورای شهر؛

موافقت شورا با کمک ۵۰۰ میلیونی به سپیدرود | اعضای شورا به تبریز سفر می کنند

در جلسه شورای شهر رشت، لایحه‌ای از سوی شهرداری مبنی بر کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت مطرح شد که ۹ عضو شورای رشت با لایحه کمک پانصد میلیون تومانی به تیم فوتبال سپیدرود رشت موافقت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در شصت و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان شورای رشت با تبریک فرا رسیدن ۲۶ آذر مصادف با روز حمل‌ونقل اظهار کرد: خوشبختانه با تمهیدات انجام شده توسط دولت، شرایط حمل‌ونقل دریایی، هوایی و زمینی در حوزه بار و مسافر مناسب است، اما متاسفانه در حوزه حمل‌ونقل درون شهری با کمبودها و مشکلات جدی مواجه است.

وی با بیان اینکه نخستین اتوبوس کشور در رشت فعالیتش را آغاز کرد، افزود: متاسفانه در حال حاضر به لحاظ حمل‌ونقل عمومی، رشت از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و در شرایط فعلی اتوبوس‌های فعال رشت کمتر از چهل دستگاه است و انتظار داریم با حمایت و نگاه ویژه نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و جذب اعتبارات ملی بتوانیم در این حوزه اقدامات موثری را شاهد باشیم.

رئیس شورای شهر رشت به فرسودگی ناوگان تاکسی‌رانی رشت و لزوم نوسازی و رفع مشکلات بیمه رانندگان و تامین لوازم یدکی اشاره کرد و گفت: در برخی ساعات شبانه‌روز شاهد ترافیک شدید در تعدادی از خیابان‌های شهر هستیم و لازم می‌دانم از تلاش‌های جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابت پیگیری راه‌اندازی تراموا در این شهر تشکر کنم و امیدواریم به زودی خبرهای خوشی از این بابت به اطلاع شهروندان رسانده می‌شود.

کارگرنیا با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا بیان کرد: شب یلدا جزو آداب و سنن بر جا مانده از نیاکان ما است و امیدوارم برای همه شهروندان شبی خوش و بیاد ماندنی باشد و در این ایام به فکر دیگر همشهریان که به لحاظ مالی در تنگنا هستند نیز باشیم.

وی با اشاره به ارسال لایحه‌ای از سوی شهرداری مبنی بر کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت افزود: لایحه کمک پانصد میلیون تومانی به منظور حمایت از تیم فوتبال مردمی و ریشه‌دار سپیدرود به شورا ارسال شده و این موضوع را به منظور تصمیم نهایی به رای می‌گذارم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به سفر اعضای شورا به شهر تبریز اشاره کرد و گفت: طی یک سفر ۲ روزه بازدیدی از پروژه‌های عمرانی این شهر انجام می‌شود و شهر تبریز جزو شهرهای موفق کشور در حوزه مدیریت شهری است و امیدوارم بتوانیم با انتقال تجارب موفق، اتفاقات خوبی را در شهر رقم بزنیم.

۹ عضو شورای رشت با لایحه کمک پانصد میلیون تومانی به تیم فوتبال سپیدرود رشت موافقت کردند و رضا عاشری یکی از اعضای شورا با این لایحه مخالفت کرد و سید حسین رضویان نیز به علت غیبت در این جلسه نتوانست در رای‌گیری پیرامون این لایحه شرکت کند.

در این جلسه اعضای شورای رشت لوایح ارسالی از سوی شهرداری و همچنین اعتراض فرمانداری رشت پیرامون برخی از مصوبات شورا را نیز بررسی کردند

Share