دیدار مدیرکل روابط بین الملل استانداری چلیابینسک روسیه با عیسی فرهادی

منطقه آزاد انزلی می تواند به دروازه مراودات ایران با نواحی شرقی روسیه تبدیل شود

بررسی همکاری مشترک در زمینههایی چون شاخه های مختلف صنعت گردشگری، تولید و فرآوری کالا، حوزه های بندری و ترانزیت بهمراه مناسبات مالی مهمترین محورهای ترسیم شده برای آغاز و توسعه روابط منطقه آزاد انزلی با استان چلیابینسک می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، والریه دنیسنکو، مدیرکل روابط بین الملل استانداری چلیابینسک روسیه با عیسی فرهادی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار نموده و در خصوص سازوکارها و راهکارهای ایجاد و توسعه مناسبات دو منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دراین نشست دو طرف ضمن تصریح بر لزوم گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های اقتصادی با محوریت استان های همجوار و مناطق آزاد، به بیان ظرفیت ها و توانمندی های منطقه و استان متبوع خود پرداخته و تصریح نمودند که با توجه به روند رو به گسترش همکاری های ایران و روسیه در حوزه های اقتصادی-تجاری، منطقه آزاد انزلی می تواند به دروازه مراودات نواحی شرقی روسیه در حوزه سیبری تبدیل شده و همین مهم را نیز استان چلیابینسک در ارتباط با ایران جهت توسعه روابط فی مابین ایفا نماید.

بررسی همکاری مشترک در زمینه هایی چون شاخه های مختلف صنعت گردشگری، تولید و فرآوری کالا، حوزه های بندری و ترانزیت بهمراه مناسبات مالی مهمترین محورهای ترسیم شده برای آغاز و توسعه روابط منطقه آزاد انزلی با استان چلیابینسک می باشد.

لازم به ذکر است دراین جلسه معاونین اقتصادی و بندری سازمان بهمراه مدیران مربوط و مدیران حوزه بین المللی استانداری چلیابینسک روسیه حضور داشتند.

گفتنی است استان چلیابینسک در مرکز روسیه و جوار کوه های اورال، به عنوان دروازه سیبری شناخته از استان های صنعتی فدراسیون روسیه محسوب می گردد که در صنایع متالوژی، ماشین سازی، فلز کاری، تولید ابزار و صنایع شیمیایی، و صنایع غذایی از جایگاه خوبی در این کشور برخوردار می باشد.

Share