قوه قضائیه اعلام کرد؛

مجیدرضا رهنورد در ملاعام اعدام شد

عامل شهادت شهیدان زینال‌زاده و رضازاده در مشهد در ملاعام به دار مجازات آویخته شد. این اتفاق روز ۲۶ آبان ماه رخ داده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مجیدرضا رهنورد، عامل شهادت شهیدان بسیجی دانیال رضا زاده و حسین زینال زاده صبح امروز، دوشنبه در مشهد در ملاعام به دار مجازات آویخته شد.

 به نقل از دادگستری خراسان رضوی، پس از طی روال قانونی، دادگاه رای نهایی خود را بر اساس اقرار صریح متهم و مستندات متقن موجود در پرونده صادر کرد.

بر همین اساس، دادگاه این متهم را با اتهام محاربه به اعدام در ملاعام محکوم کرد.

حکم صادره پس از بررسی مجدد توسط قضات دیوان عالی کشور و تایید آن‌ها و سپری شدن همه تشریفات قانونی و شرعی، صبح امروز، دوشنبه در ملاعام و با حضور جمعی از مردم شهر مشهد اجرا شد.

بعد از اجرای حکم، غلامعلی صادقی رییس کل دادگستری خراسان رضوی از کلیه عوامل انتظامی و امنیتی که در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به انجام وظایف قانونی خود اقدام کرده و همچنین مسوولان و هیات رسیدگی کننده قضایی که با توجه به سه اصل صحت ،دقت و سرعت به این پرونده رسیدگی کرده و به مطالبات عمومی در جهت برقراری نظم و امنیت و برخورد با اغتشاشگران وقانون شکنان پاسخ گفتند، تقدیر و تشکر کرد.

 عصر روز ۲۶ آبان ماه بود که مجیدرضا رهنورد در خیابان حرعاملی مشهد با سلاح سرد به نیروهای حافظ امنیت حمله و حسین زینال‌زاده را با چندین ضربه متوالی چاقو به سر و گردن و بدن و سپس دانیال رضازاده را با ضربه چاقو به گردن به شهادت رساند.

پس از حضور به موقع نیروی انتظامی و عوامل حافظ امنیت، اغتشاشگران متفرق شدند اما تعدادی از این عناصر آشوبگر به صورت ناگهانی و با چاقو به پنج بسیجی که دورتر از محل درگیری عوامل انتظامی ایستاده بودند حمله کرده و ۲ نفر را شهید و سه نفر را زخمی کردند.

Share