دیارمیرزا گزارش می دهد

ماجرای رای شعبه ۲۶ دیوان عدالت اداری درباره مدیریت شهری رشت؟!

شعبه ۲۶ تجدید نظر دیوان عدالت اداری، دستور موقت شعبه ۴۵ این دیوان را باطل کرده است تا فصل جدید از اختلافات شورا و شهرداری نمایان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طبق تصویری که در فضای مجازی منتشر شده، شعبه ۲۶ تجدید نظر دیوان عدالت اداری، دستور موقت شعبه ۴۵ این دیوان را باطل کرده است.

در متن رای صادر شده آمده است: “با مداقه در اوراق و محتوای پرونده نظر بر اینکه بر مبنای مستندات ابرازی از سوی تجدیدنظرخواه{شورای شهر رشت}ضرورت ادامه اجرای دستور موقت موصوف الذکر منقضی شده است لذا شعبه ۲۶ دیوان با در نظر گرفتن مراتب فوق البیان به استناد ماده ۴۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور موقت یاد شده را لغو و بلااثر اعلام می کند. تصمیم مذکور قطعی است”.

گفتنی است پیش از این هیات حل اختلاف مرکزی وزارت کشور اساسا مصوبه شورا را باطل کرده بود و این رای فقط ابطال دستور توقف اجرای مصوبه شورا است.

همچنین پیش از این دیوان عدالت اداری با تاکید بر عدم رعایت اصل قانونمداری، اصل شفافیت و همچنین عدم رعایت قوانین درباره نحوه استیضاح و عزل شهردار رشت تاکید کرده بود که توضیحات و توجیهات رئیس شورا در جلسه تحقیق درخصوص دلیل چاپ دوسری برگ اخذ رای، خروج آراء ماخوذه از جلسه شورا توسط وی، عدم استرداد پاکت دوم اخذ رای به دبیرخانه شورا، تنظیم دو نسخه صورتجلسه در فواصل زمانی مختلف موجه تشخیص داده نشده است.

 

Share