رئیس پلیس راه گیلان اظهار کرد:

ثبت روزانه ۳۰۰ تخلف سرعت توسط دوربین | جان باختن ۲۱۷ نفر در محورهای گیلان در سال گذشته

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه ۶۶ سامانه ثبت تخلفات سرعت و ۲۱ سامانه نظارتی برای نشان دادن ترافیک در استان فعال است، گفت: روزانه ۳۰۰ تخلف سرعت توسط این دوربین ها ضبط می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، سرهنگ جاور صفاری در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ برای تردد در محورهای ییلاقی و کوهستانی استان ضروری است، اظهار کرد: از تردد خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی ممانعت می‌شود.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه در جلسه اخیر بین استان‌های شمالی، نقاط ضعف طرح زمستانی در سال‌های گذشته آسیب شناسی شد، افزود: این نشست با هدف هم افزایی بین استان‌های شمالی و دستگاه متولی برای اجرای طرح زمستانی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع تغییر شرایط جوی در کنترل ترافیک مؤثر است، بیان کرد: اعمال محدودیت ترافیکی درست و کنترل تجهیزات زمستانی خودروها در مبادی ورودی قزوین، زنجان و اردبیل پیش بینی شده و مقرر شد که کمک‌های لازم در صورت نیاز به استان‌های همجوار نیز ارسال شود.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه ۶۵ تیم گشتی پلیس راه در محورهای مهم کوهستانی استان گیلان حضور دارند، تصریح کرد: در محورهای جلگه‌ای نیز حضور فعال داریم.

مشارکت ۳۰۰ نیروی پلیس راه گیلان در طرح زمستانی

رئیس پلیس راه گیلان ادامه داد: ۳۰۰ نفر از همکاران ما در پلیس راه گیلان برای اجرای طرح زمستانی حضور دارند و با احتساب گروه‌های امدادی مجموعاً هزار و ۶۰۰ نیرو برای اجرای این طرح مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۵۵ راهدارخانه ثابت و سیار استان گیلان برای زمستان امسال تجهیز شده‌اند، افزود: رویکرد ما در طرح زمستانی تسهیل عبور و مرور مردم و جلوگیری از انسداد جاده‌ها و امداد رسانی به مردم در جاده‌های برف گیر است.

سرهنگ صفاری با اشاره به اینکه استقرار گروه‌های امدادی در محورهای پر بارش و پر حادثه است، بیان کرد: ابتکار جدید پلیس راه برای محور فومن به سراوان که در برف سال ۹۸ دچار انسداد شده بود، راهدارخانه سیار است.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه برای محور سیاهکل به سمت دیلمان حضور متمرکز پلیس راه پیش بینی شده است، عنوان کرد: کنترل زنجیر چرخ خودرو و پاکسازی زودهنگام جاده‌ها برای جلوگیری از ترافیک جاده‌ای لحاظ می‌شود.

جانباختن ۲۱۷ نفر در محورهای استان گیلان در سال گذشته

وی با اشاره به اینکه ۱۲۷ نفر از هموطنان سال گذشته بر اثر حوادث جاده‌ای فوت کرده‌اند، تصریح کرد: برای جلوگیری از این امر و کاهش تعداد جانباختگان، در طرح زمستانی امسال دو هدف تأمین امنیت جاده‌ها و پیشگیری از تصادفات در دستور کار است که این امر جز با تعامل با دستگاه‌های امدادی حاصل نمی‌شود.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه ۶۶ سامانه ثبت تخلفات سرعت و ۲۱ سامانه نظارتی برای نشان دادن ترافیک در استان گیلان فعال است، ادامه داد: روزانه ۳۰۰ تخلف سرعت توسط این دوربین‌ها ثبت و ضبط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی محورها مانند سنگر به سیاهکل و سراوان به سمت امامزاده هاشم فاقد سیستم‌های هوشمند نظارتی است، افزود: مشکلات سامانه تجهیزات در جلسات مرتبط به گوش مسئولان مربوطه رسانده می‌شود.

Share