مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد:

تداوم اطفای حریق جنگل های رودبار تا فردا | حضور ۲ فروند بالگرد در گیلان

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از حضور بالگردها در استان تا پایان اطفای حریق جنگل‌های رودبار خبر داد و اضافه کرد: این بالگردها فردا هم به پرواز در خواهند آمد و اطفای کامل را انجام خواهند داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میرحامد اختری، مدیرکل منابع طبیعی گیلان در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: مناطقی از اراضی جنگلی شهرستان رودبار به ویژه سلانسر و دو منطقه از شمام طی سه روز گذشته چندین بار دچار حریق شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان با همکاری نیروهای مردمی و بسیجی و مدیریت بحران و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تاکنون چندین بار موفق به اطفای کامل حریق شدند، گفت: بنا به دلایل مختلف از جمله وزش باد شدید، مجددا شاهد شعله‌ور شدن آتش هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به حضور دو فروند بالگرد اطفای حریق در استان، ادامه داد: روز گذشته یک فروند بالگرد لال احمر با پنج سورتی پرواز و امروز دو فروند بالگرد سپاه با هفت سورتی پرواز اقدام به اطفای هوایی حریق کردند و خوشبختانه موفق به مهار آتش شدیم.

اختری با بیان اینکه حدود ۴۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در منطقه حاضر هستند و تا صبح فردا عملیات پایش و اطفا را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق همچنان آتش زیر خاکستر وجود دارد و دودی که از جنگل مشاهده می‌شود، ناشی از کنده‌های سوخته است.

وی از حضور بالگردها در استان تا پایان اطفای حریق خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۴۰ هکتار از اراضی منطقه مذکور دچار خسارت سطحی ناشی از حریق شده و لذا این بالگردها فردا هم به پرواز در خواهند آمد و اطفای کامل را انجام خواهند داد.

Share