پورعباس تاکید کرد؛

برگزاری آزمون ۱۴۰۲ طبق اطلاع رسانی قبلی | کنکور فقط از دروس تخصصی خواهد بود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به نشست امروز کمیسیون آموزش مجلس، تأکید کرد: تصمیمات برای تغییر در نحوه برگزاری آزمون سراسری برای سال‌های ۱۴۰۳ به بعد خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت عنوان کرد: در حال حاضر ما با دو مقوله قانون مجلس مصوب ۱۳۹۲ و اصلاحیه آن در سال ۱۳۹۵ و از سوی دیگر مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مصوب ۱۴۰۰ مواجه هستیم که ابلاغ آن در خرداد ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور انجام و برای ما لازم‌الاجرا شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: بر همین مبنا ما مقدمات برگزاری آزمون سراسری را در دو نوبت پیش‌بینی کردیم تا در دی ماه ۱۴۰۱ و تیر ماه ۱۴۰۲ این دو آزمون برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون آموزش به کنکور سال ۱۴۰۲ مربوط نخواهد بود، عنوان کرد: بر همین مبنا ما دو آزمون را برگزار و در مرداد ماه نیز پذیرش خواهیم داشت، مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون برای سال‌های ۱۴۰۳ به بعد خواهد بود که جنبه‌های اختلافی باید مورد بحث قرار گیرد و به یک جمع‌بندی کلی رسید.

پورعباس با یادآوری اینکه بر همین مبنا ما اطلاع‌رسانی کافی را در صورت تغییر قانون برای آزمون‌های ۱۴۰۳ به بعد خواهیم داشت، افزود: در حال حاضر داوطلبان باید آرامش لازم برای شرکت در آزمون دی ماه که می‌توان برای آن‌ها آزمایشی تلقی شود، داشته باشند و پس از آن نیز برای آزمون تیرماه ۱۴۰۲ آماده شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تأثیر معدل در آزمون سراسری به صورت قطعی خواهد بود یا تأثیر مثبت، گفت: با توجه به اینکه این موضوع مربوط به جزئیات قانون است در این خصوص بحث نشد.

پورعباس تصریح کرد: در قانون مجلس تأثیر قطعی وجود ندارد و هنوز تکلیفی در این خصوص که تأثیر معدل قطعی باشد یا تأثیر مثبت در این طرح نیز وجود ندارد. ما برای آزمون ۱۴۰۲ باید طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنیم که در آنجا «تأثیر قطعی» ذکر شده است. بنابراین اگر مجلس قید خاصی برای آزمون ۱۴۰۲ داشته باشد در نحوه اجرا تغییری ایجاد نخواهد کرد.

وی درباره وجود دروس عمومی در آزمون سراسری ۱۴۰۲ نیز گفت: قطعا دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ نخواهد بود و آزمون از دورس تخصصی برگزار خواهد شد.

Share