اینترنت پرسرعت فیبر نوری در گیلان؛ تانوما چه ویژگی‌هایی به کاربران ارائه می‌دهد؟

برای استعلام در خصوص ثبت‌نام و راه‌اندازی اینترنت پرسرعت فیبر نوری در سایر مناطق شهر رشت و همچنین سایر شهرهای استان گیلان، می‌توانید به وبسایت https://tanoma.net مراجعه کنید.

با توسعه اینترنت پرسرعت فیبر نوری در گیلان بسیاری مناطق از این تکنولوژی کارآمد بهره‌مند شده‌اند. فیبر نوری به دلیل مزایای منحصربه‌فرد خود با اقبال بسیاری مواجه شده است. سرعت و پایداری اینترنت فیبر نوری بدون نیاز به تلفن ثابت (بر خلاف adsl و vdsl) بارزترین ویژگی این سرویس اینترنتی‌ است و از این رو بسیاری از افراد، طیف وسیعی از شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی و همچنین مشترکین سرویس‌های عادی، متقاضی این سرویس هستند. اما در ادامه برای آنها که با فیبر نوری آشنا نیستند خیلی کوتاه این تکنولوژی را معرفی خواهیم کرد و به طور مجزا به سایر جزئیات خواهیم پرداخت.

به طور کل روش‌های مختلفی وجود دارد تا یک دستگاه الکترونیکی شخصی (موبایل، لپ‌تاپ، تلویزیون و …) به اینترنت متصل شود. همه‌ این روش‌ها برپایه سخت‌افزارهای گوناگون و متفاوت درست می‌شوند و هر کدام طیف وسیعی از سرعت اتصال را در اختیار افراد قرار می‌دهند. با تغییرات سریع در دنیای ارتباطات و تجارت، افراد برای سهولت انجام کلیه کارهای خود به سریع‌ترین نوع اینترنت نیاز دارند.

احتمالا زمانی که نیکولا تسلا در اوایل دهه ۱۹۰۰ ایده دنیای بی‌سیم را ارائه داد و یا در دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰، پاول اوتلت و ونوار بوش قابلیت جستجو در یک فضای بی‌کران را مطرح می‌کردند، نیاز و همه‌گیر شدن اینترنت در جهان را به شدت امروزی تصور نمی‌کردند.

شبکه‌های بی‌سیم که کاربر را با چند کلیک به دنیای رنگارنگ از اطلاعات، سرگرمی، بازی، فیلم، موسیقی و … وصل می‌کند، با سرعت‌های گوناگون بسته به سخت‌افزار و تجهیزات زیرساخت هر کشور، ارائه شوند. این روزها به طور حتم در مورد سرویس اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات بر بستر فیبر نوری یعنی تانوما شنیده‌اید، اگر هم اولین بار است که با این کلمه برخورد می‌کنید، نگران نباشید، چه در این زمینه آشنایی داشته باشید یا خیر، در این مطلب قرار است تمام اطلاعات کاربردی و شناختی در مورد تانوما را ارائه دهیم.

تانوما چیست؟

تانوما مخفف کلمات تار نوری مخابرات ایران  یا سرویس FTTB/H که مخفف FIBER TO THE BUILDING/HOME بوده که همان اینترنت فیبر نوری است که این روزها با فراهم‌سازی زیرساخت‌های آن در کشور، توسط مخابرات هر منطقه به کاربران ارائه می‌شود.

 اما خب تانوما دقیقا چیست و چه مزایا و ویژگی‌هایی دارد؟

فیبرنوری به انگلیسی optical fiber الیاف شفاف و انعطاف‌پذیری هستند که با روکش سیلیس یا پلاستیک به قطر کمی ضخیم‌تر از موی انسان ساخته می‌شوند. فیبرهای نوری شامل یک هسته هستند که توسط روکش شفاف با ضریب شکست پایین احاطه شده‌اند.

الیاف نوری اغلب برای انتقال نور در مسافت‌های طولانی (بیش از ۱۰۰۰ متر) و در پهنای باند بالاتر (سرعت انتقال داده ۱۰ گیگابیت بر ثانیه) بین دو فیبر در ارتباطات کاربرد دارند. دلیل استفاده از الیاف به جای سیم‌های فلزی، بدین علت است که سیگنال‌ها در امتداد آن‌ با اتلاف کمتر حرکت می‌کنند. علاوه بر این، الیاف در برابر تداخل الکترومغناطیسی مقاوم هستند.

بیشترین کاربرد فیبرهای نوری در ارتباطات از راه دور است، اما همچنین برای روشنایی، سنسورها، اسباب‌ بازی‌ها، دوربین‌های مخصوص پزشکی، تجهیزات درمانی و نظامی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از فیبرنوری در زیرساخت‌های ارتباطات یکی از پروژه‌های شرکت مخابرات است، که نهم اردیبهشت ۱۳۹۶، مراسم بهره‌برداری از این طرح با نام تانوما انجام شد.

در سرویس تانوما، به جای استفاده از کابل مسی، از الیاف برای انتقال اطلاعات به شرکت‌ها، منازل و … استفاده می‌شود. در این تکنولوژی جدید سرویس‌های گوناگونی از جمله تلفن، اینترنت، سرویس‌های چند رسانه‌ای و کلیه سرویس‌ها بر بستر دیتا با کیفیت و سرعت بالاتر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

چرا باید تانوما را انتخاب کرد؟

اما چه چیزی باعث می‌شود که تانوما تبدیل به یک سرویس ویژه و با کیفیت شود. همان‌طور که گفتیم ارتباط بر پایه تانوما؛ تلفن، اینترنت و سرویس‌های بر بستر دیتا را دربرمی‌گیرد. به عنوان مثال تا قبل از این تکنولوژی، افرادی که دو یا بیشتر خط تلفن ثابت داشتند، باید دو یا تعداد بار بیشتر توسط مخابرات سیم‌کشی برای منزل یا محل کار آن‌ها صورت می‌گرفت. اما با تار نوری مخابرات ایران، نه تنها کابل‌کشی مجدد حذف می‌شود، بلکه هر تعداد خط تلفن که فرد نیاز دارد به وی واگذارخواهد شد.سرویس اینترنت، دوربین مداربسته و اینترنت اشیاء بر بستر فیبر نوری به راحتی قابل دسترسی و فعال سازی است.

تماس با ۳۴۱۸-۰۱۳ برای ثبت نام فوری در گیلان

به جهت ثبت نام برای نصب و راه‌اندازی این این سرویس کافی‌ است با شماره پشتیبانی ۳۴۱۸-۰۱۳ تماس بگیرید. در حال حاضر مناطق تحت پوشش اینترنت پر سرعت فیبر نوری در شهر رشت شامل:

  • خیابان معلم
  • بلوار شمسی‌پور
  • رشتیان
  • شهرک فرهنگیان
  • محدوده گلزاران
  • محدوده خیابان‌های بیمارستان پارس
  • بلوار گیلان
  • بلوار سمیه
  • بلوار دیلمان
  • منظریه
  • خیابان لاکانی
  • شهر صنعتی رشت
  • خیابان پاستور
  • شهرک پردیسان(بلوار شهید انصاری)

برای استعلام در خصوص ثبت‌نام و راه‌اندازی اینترنت پرسرعت فیبر نوری در سایر مناطق شهر رشت و همچنین سایر شهرهای استان گیلان، می‌توانید به وبسایت https://tanoma.net مراجعه کنید.

سرویس‌های در دسترس بر پایه تانوما

در سرویس فیبر نوری تانوما، هیچ محدودیتی در ارائه سرویس‌ها نخواهد بود. این یک برتری و مزیت است که باعث می‌شود قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب کاربران متحول شود. سرویس‌هایی که با تانوما در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، بر دو پایه مخابراتی و غیرمخابراتی تقسیم می‌شود، که عبارتند از:

– سرویس‌های مخابراتی

– اینترنت خانگی، تجاری سرویس MPLS به‌طور کلی سرویس‌های مبتنی بر دیتا

– اینترانت

– سرویس تلفن

– تلویزیون اینترنتی

سرویس‌های غیر مخابراتی

– سرویس سیستم‌های تصویری هوشمند مانند دوربین مدار بسته بر بستر FTTH، پارکینگ هوشمند، آیفون تصویری هوشمند و …

– سرویس سیستم‌های صوتی هوشمند مانند پیجینگ

– شبکه‌های کامپیوتری

– سرویس مدیریت هوشمند ساختمان(BMS)

– سیستم آموزش از راه دور

ویژگی‌های سرویس تانوما

تکنولوژی جدید تار نوری مخابرات ایران، به دلیل استفاده از الیاف به جای سیم‌های مسی، بهترین و با کیفیت‌ترین ارتباط را به کاربران ارائه می‌دهد. زیرا بزرگترین ویژگی الیاف‌های نوری مقاوم بودن در برابر تداخل الکترومغناطیسی که عدم نویزپذیری را به همراه خواهد داشت.

به طور کلی برخی از مزایای سرویس اینترنت بر پایه فیبر نوری عبارتند از:

  1. سرعت بالا به خصوص در زمان دانلود (به طور متوسط ۱۹ برابر ADSL تا سقف ۳۰۰ مگابایت)
  2. بدون اختلال و قطع‌شدن به دلیل تفاوت تکنولوژی ارتباطی
  3. هماهنگ بودن و انعطاف‌پذیری با تکنولوژی‌های جدید
  4. مقاومت بالای کابل فیبر نوری در برابر مواد شیمیایی، باران، صاعقه و …
  5. مقرون به صرفه

در حال حاضر این سرویس در شهرهای رشت، انزلی، تالش، پره‌سر، رودسر، رضوانشهر و سایر نواحی در حال توسعه و ارائه است. برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر کافی‌ست از طریق شماره تماس ۳۴۱۸ – ۰۱۳ با پشتیبانی اینترنت فیبر نوری در تماس باشید.

Share