عباسی در شورای اداری املش؛

اقدامات دولت سیزدهم برای مردم امیدآفرین و برای دشمنان مایه ترس و ناامیدی شده است

استاندار گیلان با بیان اینکه باید با خدمت صادقانه قدردان همراهی مردم بود، خطاب به مدیران استان تاکید کرد که فاصله بین مسئولان و مردم، حداقل و ارتباط با مردم از سوی مدیران باید به حداکثر برسد، گفت: میزان رضایتمندی مردم، شاخص ارزیابی مسئولان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی غروب سه شنبه در جلسه شورای اداری املش با گرامیداشت یاد و خاطره علما، سرداران و شهیدان والامقام این شهرستان، از وحدت میان تمامی نهادهای امنیتی، انتظامی و دستگاه‌های دولتی و نیز همراهی ارزشمند مردم ولایتمدار منطقه در دوران انقلاب اسلامی تاکنون تقدیر کرد و افزود: مردم شریف ایران اسلامی، استان گیلان و نیز شهرستان املش پای کار انقلاب همیشه ایام بوده‌اند و در اغتشاشات اخیر هم پاسخ دندان‌شکن به دشمنان دادند و باید با خدمت صادقانه قدردان همراهی مردم بود.

وی خطاب به مدیران استان با بیان اینکه فاصله بین مسئولان و مردم باید حداقل و ارتباط با مردم از سوی مدیران باید به حداکثر برسد؛ بین مردم بودن و دیدار چهره به چهره با آحاد جامعه و پاسخگویی مناسب به آنان را از وظایف اصلی مسئولان دانست و تاکید کرد: همه مسئولان با انتخاب مردم، امانت دار خدمتگزاری به جامعه اسلامی‌اند و در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، شاخص ارزیابی مدیران، میزان رضایتمندی مردم از کارشان است.

نماینده عالی دولت در گیلان، به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مدیریت جهادی و خدمت صادقانه به مردم اشاره و اظهار کرد: جلوه‌گری تعهد در خدمت صادقانه به مردم، ایمان به خدا و تخصص، کار‌ها را هدفمند، رضایتمندی پروردگار و سرعت در امور را در پی دارد و قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

عباسی با تاکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در همه امور از جمله جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم برای پیشبرد اهداف عالیه نظام و خدمت به مردم؛ گفت: باید مسئولان از فرصت خدمت به مردم، حضور در بین آحاد جامعه، شرکت در اجتماعات عبادی، سیاسی و اجتماعی همچون نمازجمعه، دیدار چهره به چهره و بدون واسطه با آنان، ضمن تقویت سرمایه‌های اجتماعی، بهره جسته و خدمات فضای تحولی دولت مردمی را به درستی و شفاف گزارش دهند.

وی ادامه داد: خدمات فراوانی با همراهی و همدلی مردم، در دوران بیش از چهار دهه انقلاب شکوهمند اسلامی ارائه شده و اکنون شایسته نیست در برخی مناطق مردم کمبودی داشته و از مشکلی بواسطه محرومیت در خدمات اساسی و امکانات زیربنایی، رنج ببرند.

استاندار گیلان تصریح کرد: دشمن با ترفندهای مختلف در صدد است که موفقیت‌های ارزشمند نظام اسلامی و همراهی مردم با ولایت فقیه را با ایجاد ناامنی و دروغ‌پراکنی در فضای رسانه‌ای کمرنگ جلوه دهد، این در حالی است که کشور بدون توجه به این مسایل در حال پیشرفت است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در سطوح خارجی و داخلی و نیز اقدامات اثربخش در توسعه گیلان، افزود: مردم ایران شاهد فضای تحولی با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی در بخش‌های مختلف نظیر مردمی کردن اقتصاد، احیای تولید و اشتغال، اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توجه به رفع محرومیت‌ها و امثالهم هستند؛ اقداماتی که برای مردم کشور امیدآفرین و برای دشمنان مایه ترس و ناامیدی شده است.

وی با بیان اینکه دولت نسبت به اتمام پروژه‌های نیمه تمام به نفع مردم اهتمام جدی دارد، خطاب به مدیران و مسئولان متولی تاکید کرد در این بخش با توجه به تامین اعتبارات مورد نیاز و نیز رفع موانع، هیچ بهانه در تعلل اجرای و اتمام پروژه‌های ناتمام گیلان از سوی پیمانکاران، مجریان و بخش‌های مرتبط پذیرفته نیست.

وی تصریح کرد: در راستای تحول استان گیلان با بهره مندی از ظرفیت‌های فروان این استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، دریا، گردشگری و صنعت و خدمات اقدامات خوبی صورت گرفته و در دست اجرا است.

نماینده عالی دولت در گیلان به بازدید‌های میدانی خود از پروژه‌های شهرستان املش و نیز دیدار با مردم منطقه اشاره و اظهار کرد: بخش مهمی از مشکلات مردم منطقه در طی سالیان اخیر تنش آبی است که با راه اندازی تصفیه خانه آب طول لال این مشکل مرتفع می‌شود و باید مسئولان مرتبط در بخش تاسیساتی و ترمیم شبکه‌های فرسوده آب هم وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: سدمخزنی پلرود با پیشرفت ۸۲ درصدی با سرعت خوبی در حال انجام است و در سال ۱۴۰۲ بر اساس برنامه ریزی انجام شده به صورت آزمایشی آبگیری و با بهره برداری از آن در سال ۱۴۰۳ مشکل مردم این منطقه در حوزه تامین آب شرب و کشاورزی مرتفع می‌شود.

 عباسی در خصوص پل کیازنیک املش با انتقاد از تاخیر در روند اجرای این پروژه، خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی‌ها برای تکمیل نیازمند۱۸ میلیارد تومان اعتبار است که مقرر شد از این میزان ۱۰ میلیارد تومان به زودی ابلاغ شود و ۸ میلیارد تومان دیگر هم بهنگام اتمام پروژه پرداخت می‌شود.

تعیین تکلیف پل ریسندگی و تسریع در روند عملیات اجرایی تعریض جاده رانکوه به املش، تعریض جاده کمربندی شهر املش و باند دوم راه ارتباطی شلمان املش، پیگیری رفع مشکل گاز ارتفاعات املش و رفع مسایل موجود، استقرار باقیمانده ادارات و نهادها خدمات رسان، توجه به مسائل حوزه‌های راه، آب، کشاورزی شامل چای و برنج و مرکبات و آبزی‌پروری و حوزه دام و طیور، از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان به مسئولان امر تلکیف کرد تا در امور مردم تسهیل شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برخی شهرستان‌ها استان دارای عقب ماندگی‌های و محرومیت‌هایی هستند، افزود: شهرستان‌های املش و شفت از آن جمله‌اند که به منظور جبران بخشی از این محرومیت‌ها بنیاد مستضعفان و دولت طی تفاهمنامه‌ای در حوزه‌های مختلف اعم از مسکن، اشتغال و نیز عمرانی و غیره در تلاش هستند تا شاخص‌های محرومیت را در این ۲ شهرستان کاهش داده و شاخص‌های رشد را ارتقا دهند.

دکتر عباسی بیان کرد: در این راستا به زودی اقدامات انجام شده در این حوزه و میزان موفقیت و تلاش مدیران در استفاده از امکانات و ظرفیت‌های این تفاهم برای رشد شاخص‌های توسعه این ۲ منطقه را ارزیابی می‌کنیم.

وی به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و نیز مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان دستور داد در خصوص اجرای دقیق مصوبات سفرهای شهرستانی به صورت جدی عمل کرده تا با تسریع در روند کارها، مردم فهیم گیلان شاهد خدمات دولت سیزدهم باشند.

استاندار گیلان همچنین به افزایش میزان مصرف گاز با توجه به فصل سرما اشاره و تاکید کرد: در زمینه مصرف بهینه و بهره مندی همه مصرف کنندگان انرژی گاز در حوزه‌های مختلف، بزودی قرارگاهی تشکیل می‌شود تا همانند مدیریت جهادی در حوزه آب کشاورزی و برق که با همراهی مردم، رضایت مندی آنان را در پی داشت، در این بخش مشکلی پیش نیاید.

Share