رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت خبر داد:

افزایش ۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری رشت

محمد محبتی، ریاست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت از افزایش ۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد محبتی، ریاست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهری یکی از وظایف حائز اهمیت سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت می‌باشد که در راستای اجرای آن، این سازمان با پیگیری‌های مستمر گام‌های موثری را در این خصوص برداشته است.

وی ادامه داد: از سال گذشته با تلاش مجموعه سازمان، اعضای شورای اسلامی و شهردار شهر رشت، سازمان مدیریت حمل و نقل مدیریت بار و مسافر شهرداری توانسته با جذب منابع دولتی و با تعیین سهم پرداخت ۷۵ درصدی برای دولت، از وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها دهیاری‌های کشور منابع لازم را دریافت کند و نسبت به ایجاد زیر ساخت‌های نوسازی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهری اقدام نماید.

محبتی افزود: در این خصوص ۴۴ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی شهر رشت اختصاص داده شده، که با تصویب لایحه پرداخت سهم ۲۵ درصدی شهرداری رشت و افزایش ردیف بودجه مذکور، در خصوص تامین اعتبار منابع مالی، از سوی شورای اسلامی شهر، منابع مورد نیاز توسط شهردار رشت تامین گردید و با پرداخت سهم ۲۵ درصدی شهرداری به اتحادیه اتوبوسرانی‌های کشور، هم اکنون ۳۰ دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رشت اضافه خواهد شد.

ریاست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت اظهار کرد: ساخت ایستگاه‌های جدید و بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس فعلی نیز با برگزاری فراخوان و تعریف مدل سرمایه‌گذاری در مرحله اجرا می‌باشد.

وی تصریح کرد: همچنین هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهری نیز همزمان با بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوس‌ها در حال پیگیری است که در آینده بسیار نزدیک خدمات مطلوب و شایسته‌تری در راستای ایجاد رفاه و عدالت اجتماعی به شهروندان عزیز ارائه خواهیم کرد.

Share