عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان | نامه رسمی معرفی بذرپاش به مجلس

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامه معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس واصل شده است، گفت : این نامه در جلسه علنی نوبت عصر امروز اعلام وصول می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با ایرنا، با بیان اینکه نامه معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس واصل شده است، گفت : این نامه در جلسه علنی نوبت عصر امروز اعلام وصول می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: طبق آیین نامه داخلی مجلس، وزیر پیشنهادی به مدت یک هفته فرصت حضور در کمیسیون‌های تخصصی برای ارایه برنامه‌ها و پاسخ به سوالات را دارد؛ بر این اساس جلسه بررسی صلاحیت آقای بذرپاش _۲۰ آذر _ یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

 تحقق ۸۰ درصدی درآمدهای دولت

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در مورد جزییات جلسه غیر علنی مجلس گفت: طبق اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه ۸۰ درصد درآمد های دولت در سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

وی ادامه داد: براساس گزارش میرکاظمی، صادرات بخش صنعت ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و صادرات ایران به عمان ۱۰۰ درصد رشد کرده است.

سلیمی گفت: حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

لایحه بودجه ۱۴۰۲ محور جلسه مشترک

احمد راستینه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد جلسه غیر علنی مشترک دولت و مجلس گفت: سومین جلسه مشترک قوای مجریه و مقننه در حال برگزاری است که در این جلسه موضوعات مهم کشور در حوزه اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزرا و نمایندگان موضوعات خود را در این زمینه مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: بررسی اعتبارات لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، برنامه هفتم توسعه و ضرورت توجه به زیر ساخت های ناکار آمدی اقتصادی کشور از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه غیرعلنی بود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این جلسه نظرات نمایندگان و وزرا درباره مباحث ویژه تخصصی هر وزراتخانه بررسی شد که عمده تمرکز این جلسه بر مباحث اقتصادی و اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ بود.

راستینه خاطر نشان کرد: علاوه بر رییس جمهور، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی، احمد وحیدی وزیر کشور، صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این جلسه حضور دارند.

وعده رییس جمهور برای افزایش بودجه فرهنگی در نشست مشترک مجلس و دولت

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص نشست مشترک مجلس و دولت گفت: در این جلسه گزارشی از مسائل روز کشور به نمایندگان ارائه شد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان نسبت به بودجه پایین بخش فرهنگ معترض بودند که رئیس جمهور قول داد تا افزایش بودجه بخش فرهنگ را در بودجه سال آینده لحاظ کند.

Share