وزیر اطلاعات خبر داد:

عامل دوم تروریستی شاهچراغ شناسایی شد | توان و اقتدارمان را مدیون مردم هستیم

حجت الاسلام و المسلمین خطیب طی سخنانی اعلام کرد: به دلیل رعایت یکی از اقدامات کوچک پدافندی در شیراز به لطف الهی سربازان گمنام امام زمان موفق شدند عامل دوم عملیات تروریستی شاهچراغ را شناسایی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات صبح امروز دوشنبه در همایش ملی پدافند غیرعامل با بیان اینکه امنیت بر هر چیزی برتری دارد و زیرساخت و پایه همه امور کشور است، گفت: هر آنچه که امنیت را تهدید کند از اولویت‌هایی است که باید به آن توجه شود؛ حال این تهدیدات می‌تواند شناختی، زیستی، اجتماعی و یا زیرساختی باشد. بنابراین هر کجا که موضوع امنیت مطرح می‌شود باید تمام توان را در جهت ارتقاء و پایداری آن به کار گرفت.

وی پدافند غیرعامل را یکی از مهم‌ترین عوامل حفاظتی و حراستی در مقابل تهدیدات مستمر و گسترده دشمنان برشمرد و ادامه داد: پدافند غیرعامل اگر بتواند هوشمند، موثر و مصونیت‌ساز باشد، می‌تواند در جهت برقراری و تامین امنیت ما نقش اصلی و جدی ایفا کند. به همین دلیل، یکی از عوامل عمده اولویت دار کشور و حکمرانی ما پدافند است، لذا ارزیابی آن کمتر از اهمیت آن نیست.

حجت‌الاسلام خطیب با بیان اینکه درگیر تهدیدات نوین و متغیر هستیم و پدافند غیرعامل نیز باید هوشمندانه مقابله کند، تصریح کرد: باید نسبت به پدافند غیرعامل به صورت مستمر نظارت، ارزیابی، کنترل و برآورد وجود داشته باشد و همه آنچه که برای آن سازمان، کمیته و یا مسئولیت‌سازی در دستگاه ایجاد می‌کنیم باید نسبت به آن نیز ارزیابی انجام بدهیم.

وزیر اطلاعات در پایان اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند شب گذشته با رعایت یکی از اصول کوچک پدافندی، عامل دوم اقدامات تروریستی شاهچراغ (ع) را دستگیر کنند.

Share