معاون وزیر دفاع اوکراین:

جنگ تا پایان بهار آینده تمام می‌شود

معاون وزیر دفاع اوکراین این مسئله را واقع بینانه دانست که نیروهای کشورش تا اواخر دسامبر به شبه جزیره کریمه پیشروی کرده و این جنگ تا اواسط سال آینده میلادی پایان یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از نشریه «دی سایت» آلمان، ژنرال ولودیمیر هاوریلوف، معاون وزیر دفاع اوکراین معتقد است که این مسئله واقع بینانه است که تا پایان دسامبر نیروهای خودی بتوانند به شبه جزیره کریمه پیشروی کنند و چند ماه بعد به جنگ در کشور خود پایان دهند. وی به اسکای نیوز گفت: احساس من این است که این جنگ تا پایان بهار پایان خواهد یافت.

هاوریلوف گفت، از نقطه نظر نظامی، جنگ ممکن است برای مدتی به طول انجامد. ارتش اوکراین هنوز به زمان نیاز دارد تا به پتانسیل کامل خود دست یابد. علاوه بر این، روسیه نیروهای جدیدی را به جبهه می‌آورد. اما فتح مجدد مناطق بیشتر فقط یک موضوع مربوط به گذر زمان است.

معاون وزیر دفاع اوکراین گفت که خوشبین است که نیروهایش تا پایان دسامبر در کریمه حضور داشته باشند و جنگ در کشورش تا اواسط سال آینده پایان یابد. وی گفت: احساس من این است که این جنگ تا پایان بهار پایان خواهد یافت. او پیشروی ارتش اوکراین به کریمه را تا پایان سال غیرممکن نمی‌داند. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه جزیره را ضمیمه کرد.

وی با توجه به ناامیدی روس‌ها از روند جنگ، احتمال پایان حکومت ولادیمیر پوتین را هم حدس زد.

Share