استاندار گیلان در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در رضوانشهر و تالش عنوان کرد؛

وحدت میان اهل تسنن و تشیع گیلان، زبانزد است | اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای پل ارتباطی اسالم

استاندارگیلان با بیان اینکه اتحاد میان مذاهب شیعه و سنی در ایران اسلامی ناگسستنی است و هیچ قدرتی توان بر هم زدن آن را ندارد، گفت: دولت سیزدهم برای توسعه متوازن در مناطق مختلف گیلان اهتمام ویژه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی امشب (چهارشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته وحدت و جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) در مسجد جامع فاروق اعظم اسالم تالش با بیان اینکه وحدت میان شیعه و سنی در جمهوری اسلامی و استان گیلان زبانزد است، اظهار کرد: مردمان اهل تسنن و تشیع سالیان سال در کنار یک‌دیگر و در صلح و آرامش، عزتمندانه و شرافتمندانه در حال زندگی هستند و هیچ قدرتی توان بر هم زدن این وحدت را ندارد چراکه اتحاد میان ملت ایران نا گسستنی است.
وی با تاکید بر اینکه دشمن همواره در تلاش برای برهم زدن وحدت میان شیعه و سنی در جمهوری اسلامی است، گفت: در طول ۴۴ سال گذشته استکبارجهانی همواره در تلاش است تا اتحاد میان شیعه و سنی را بر هم بزند اما مردمان ایران با هر مذهب و سلایقی زیر سایه اسلام ناب محمدی و قرآن کریم در حال زندگی بوده و کوچکترین خدشه‌ای به یکدیگر وارد نمی‌کنند.
دکتر عباسی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی همه افراد و با هر قومیتی از حقوق برابر و یکسان برخوردار هستند، تصریح کرد: اهل تسنن در دوران ۴۴ساله جمهوری اسلامی براساس قانون در ادارات مهم دولتی و حتی بعضا در سطح معاونین و مشاورین رئیس جمهور مشغول به فعالیت شدند که این نشان دهنده آزادی در جمهوری اسلامی است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به حفظ اتحاد میان اهل تسنن و تشیع در جمهوری اسلامی ایران، گفت: در دوران دفاع مقدس، شیعه، سنی، مسیحی و زرتشتی بدون توجه به نوع قومیت در راستای حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرده و حتی شهدایی را تقدیم ایران اسلامی کردند.
استاندار گیلان حضور همزمان اهل تسنن و تشیع در نماز جماعت را نشر وحدت دانست و گفت: اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که مردمانش در کنار یکدیگر بوده و دست در دستان هم برای تعالی ایران اسلامی تلاش می‌کنند واقعا لذت بخش است.
دکتر عباسی با بیان اینکه جهاد تبیین و توجه به دشمن‌شناسی باید سرلوحه امور مسئولان قرار گیرد، افزود: استکبار با تاسیس رژیم صهیونیستی و حضورش در منطقه و خاورمیانه در تلاش است تا وحدت میان جامعه اسلامی را از بین ببرد ولی نمی‌دانند که ملت ایران وحدتشان با این مسائل از بین نمی‌رود.
وی یکی از دلایل ایجاد تفرقه میان ملت‌های مسلمان توسط رژیم صهیونیستی را ترس از اتحاد میان آنان دانست و گفت: اگر تمامی ملت‌های مسلمان مثل یمن، سوریه، عراق و دیگر نیروهای مقاومت که داعش را نابود کردند دست در دست یکدیگر دهند، رژیم صهیونیستی یک روز هم دوام نخواهد آورد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه حضور در بین مردم در نقاط مختلف کشور باعث ایجاد امید در جامعه می‌شود، تصریح کرد: حضور در جمع مردم نقاط مختلف گیلان از جمله در جمع باصفای اهل تسنن و حفظ وحدت موجود، منجر به نشاط می‌شود.
دکتر عباسی تلاش‌های دولت در راستای حل مشکلات مردم را بسیار موثر دانست و گفت: دولت در طول این مدت از هیچ تلاشی دریغ نکرده و حتی با دیپلماسی اقتصادی خود به عضویت در اتحادیه شانگهای درآمده است.
وی در خصوص پل ارتباطی اسالم تالش به بازدید میدانی خود اشاره کرد و گفت: سی میلیارد تومان اعتبار برای این پل که در کاهش ترافیک و سهولت عبور و مرور این محور ترانزیتی و گردشگری اثربخش است در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی آن سرعت می‌گیرد.
استاندار گیلان گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان تالش و مردمان ولایتمدار باید این شهرستان به جایگاه اصلی خود برسد و توسعه توازن منطقه‌ای در نقاط مختلف گیلان ایجاد شود.
استاندار گیلان همچنین نماز مغرب و عشا را در جمع نمازگزاران مسجد جامع فاروق اعظم (رض) اسالم تالش به جماعت اقامه کرد.

وحدت میان اهل تسنن و تشیع گیلان، زبانزد است

اسدالله عباسی عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته وحدت و در جمع اهل تسنن و تشیع در مسجد جامع پره‌سر شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید، آزاده و جانبازان دوران دفاع مقدس است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس اقوام، قبایل و مذاهب مختلف با وحدت و فداکاری در مقابل دشمنی واحد و مشترک به مبارزه پرداخته و به موفقیت رسیدیم چراکه دین اسلام بر پایه وحدت، ایثار، برادری و برابری است.
وی با اشاره به برنامه یهودیان برای نابودی اسلام از صدر تاریخ تاکنون گفت: در دوران پیامبر (ص) یهودیان و در دوران انقلاب اسلامی نیز رژیم صهیونیستی با حمایت از داعش سعی در نابودی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند اما خون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس باعث وحدت میان ملت ایران و عراق در نابودی داعش شد.
استاندار گیلان به تلاش‌های استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی اشاره و بیان کرد: جنگ میان حق و باطل همیشه بوده و در تمامی برهه‌های تاریخ نیز جبهه حق به پیروزی رسیده است.
دکتر عباسی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت میان شیعه و سنی در جمهوری اسلامی تصریح کرد: استکبار جهانی به خیال خود با جنگ تحمیلی و تشدید فشار اقتصادی از طریق تحریم‌ها در تلاش برای تفرقه میان شیعه و سنی بود اما ملت ایران با وحدت و دست در دستان هم تحت امر ولی فقیه بر تمامی این مشکلات فائق آمد.
وی با بیان اینکه در گیلان به خود می‌بالیم که هموطنان شیعه و سنی در کنار هم و با صلح و وحدت در حال زندگی هستند، گفت: اهل تسنن و تشیع در گیلان از تمامی ظرفیت‌های این استان به طور برابر بهره‌مند شده و در حل مشکلات و بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی در کنار یکدیگر هستند که جای بسی خوشحالی و افتخار دارد.
استاندار گیلان با بیان اینکه بخش اقتصاد کشاورزی گیلان در حال پیشرفت است، افزود: گیلان دارای محصولات کشاورزی استراتژیک همچون برنج، چای، کیوی، پرتقال، مرکبات، زعفران، زیتون و بادام زمینی است که باید با ایجاد سردخانه‌های مخصوص و بسته‌بندی و صادرات آنان، به ارزش افزوده کمک کرد.
دکتر عباسی با اشاره به ظرفیت بالقوه گیلان در بخش اقتصاد دریا و آبزی‌پروری بیان کرد: شهر پره‌سر یکی‌از شهرهای مهم در حوزه پرورش و صید انواع ماهی است و باید با توسعه بخش آبزی‌پروری و افزایش تولید ماهیان خاویاری، سرد آبی و گرم آبی به اقتصاد استان کمک کنیم که در این راستا آمادگی تقویت صادرات محصولات کشاورزی و آبزی‌پروری در دیدار با سفرای کشورهای مختلف اعلام شده است.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: دولت در استان گیلان این آمادگی را دارد که به هر جوان دارای ایده در حوزه کسب و کار و ایجاد اشتغال تسهیلات ارائه کند تا ایده‌ی خود را اجرایی کند.
دکتر عباسی حضور در بین مردم و شناسایی مشکلات از نزدیک را یکی جزء اهداف دولت مردمی دانست و بیان کرد: به عنوان نماینده عالی دولت در گیلان به تمامی شهرستان‌های استان چندین بار سفر کرده و بر تمامی مشکلات آگاه هستم چراکه خود را جزئی از مردم و حضور در بین آنان را یک توفیق و افتخار می‌دانم.
وی با بیان اینکه تکمیل راه آهن رشت به آستارا یکی از اهداف مهم دولت در استان گیلان است، گفت: با تکمیل این راه آهن، در منطقه شمال ایستگاه راه‌آهن مسافربری و باری در نظر گرفته شده و به رشد اقتصادی استان و حتی کشور کمک می‌کند که به همین منظور ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق تهاتر نفت به این مسئله اختصاص داده شده است.

Share