سخنگوی دولت اعلام کرد:

زاهدی‌وفا تا معرفی وزیر جدید سرپرست است | درمان دردهای مزمن معیشتی نیاز به زمان دارد

سخنگوی دولت اعلام کرد که سرپرستی آقای زاهدی‌وفا بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اِذن رهبر انقلاب، تا زمان انتخاب وزیر جدید ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، «علی بهادری جهرمی» روز سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود، ضمن تسلیت شهادت مدافعان امنیت کشور در مقابله با آشوب‌های اخیر، اظهار داشت: اقداماتی که در این ایام صورت گرفت نشان داد که دشمنان از هر موقعیتی برای ضربه به کشور استفاده می‌کنند.

سخنگوی دولت درباره توصیه رئیس جمهور به فراهم کردن مکانی برای اعتراض و اقدام دولت برای تحقق این امر توضیح داد که اهمیت قایل شدن برای طرح مباحث انتقادی و گفت وگوهای آزاداندیشانه سال های سال رهبری معظم انقلاب بر کرسی های آزاد اندیشی تاکید داشته و دارند تا مکان‌های را برای تصمیم گیری های جمعی در مراکز دانشگاهی تدوین کنیم.

وی با یادآوری اینکه تاسیس خانه های گفت و گوی آزاد در همه دانشگاهها بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی بود تا در حوزه نخبگانی مکانی برای طرح مباحث انتقادی فراهم شود، گفت: اولین مرکز در این رابطه در دانشگاه تهران با حضور ۹۰ نفر از استادان دانشگاه افتتاح شد.

سخنگوی دولت افزود: این موضوع در دستور کار دولت بوده و از هر گونه مشارکت نخبگانی در این زمینه استقبال می‌کند و همچنین برای اینکه خللی در امور کشور پیش نیاید وزیر کشور مکلف شد تا برای ساماندهی ، پیشنهادهایی ارایه کند.

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت با برگزاری تجمعات قانونی موافق است و قانون هم قواعد مربوط به فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را در آیین‌نامه مشخص کرده و رئیس‌جمهور پیشنهادی را برای به روزرسانی سازوکارها مطرح و به شورای عالی انقلاب فرهنگی محول کرده است.

وی اظهار داشت: کارکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه نقد و برگزاری اقدامات اعتراضی در جامعه دانشگاهی روشن‌ بوده و خانه‌های گفت‌وگوهای آزاداندیشی در حال شکل‌گرفتن است به همین منظور از توسعه و ترویج کرسی‌های آزاداندیشی، در حوزه عمومی حمایت می‌شود.

رسانه های معاند باید پاسخگوی اقدامات تخریبی در مراجع قانونی باشند

سخنگوی دولت درباره انتشار اخبار شبکه‌های خبری معاند و اقدام عملی دولت ایران برای برخورد با آنها گفت که بعضی رسانه‌ها به جای خبر رسانی درست به مردم محلی برای آموزش اقدامات تروریستی و سوءاستفاده از کودکان شده اند. این رسانه‌ها مورد حمایت کشورهایی هستند که خود در بازنشر اخبار درگیری‌های خود جرأت انتشار ندارند و این رسانه‌ها باید پاسخگوی اقدامات تخریبی خود در مراجع قانونی باشند و دولت به طور حتم مدافع حقوق مردم خواهد بود.

بهادری جهرمی درباره کندی اینترنت و فیلتر بودن برخی شبکه‌های اجتماعی که در روزهای اخیر بسیاری از کسب و کارها دچار زیان شده ‌اند، گفت که مسئولان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی رصد موضوع را بر عهده دارد و متولی این حوزه است و با توجه به رصد به روزی که از شرایط دارد، تصمیم می‌گیرد.

ادعای نسخه پیچی امنیتی کشورهای غربی

بهادری جهرمی به دخالت کشورهای غربی در امور کشور و تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: در عرصه‌های مختلف شاهد رفتارها و استاندارهای دوگانه از کشورهای غربی بوده و هستیم همانطور که دیدیم با آشوب و آشوبگری به نام حمایت از زنان دفاع می‌کنند، اما در قلب اروپا به بانوی سفیر ایرانی با سلاح سرد حمله می‌شود و حتی توانایی تامین امنیت سفیر ایران را ندارند اما ادعای نسخه پیچی امنیتی می کنند.

وی ادامه داد: این استانداردهای دوگانه باید حل شود این کشورها که نسخه می پیچند خود به تعهدات عمل نکردند. آمریکا از توافق خارج و باعث شد دولت در مسیر تضمین حمایت از حقوق مردمش و برداشتن تحریم‌ها جدی‌تر شود.

سخنگوی دولت این را هم گفت که دارویی که خانم مهسا امینی مصرف می‌کرد، تهیه مواد اولیه‌ آن بارها به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکل وارد می‌شد، آنوقت نمی‌شود اینجا از حمایت دم زد یعنی در زمینه تامین داروها با اقدامات ضد حقوق بشری مانع ورود دارو می‌شوند اما بعد مدعی حمایت می‌شوند و این ادعا مضحک است.

احیای کارخانه نساجی مازندران

سخنگوی دولت با اعلام خبر احیای یک واحد تولیدی گفت: فعالیت دوباره صنعت نساجی مازندران خبر خوشی است که بیش از ۴٠٠ کارگر به عرصه کار بازگشتند و ١٠٠ شغل جدید نیز در این مجموعه تولیدی احیا می‌شود.

سخنگوی دولت همچنین به وقوع زلزله اخیر در شهرستان خوی در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: در این حادثه که خوشبختانه صدمات جانی نداشت، همه مسئولان به‌موقع در صحنه امدادرسانی حاضر شدند و میزان خسارت هم از سوی ستاد بحران پس از ارزیابی اعلام می‌شود و تنخواهی نیز برای امور اضطراری در اختیار آنها قرار دادیم.

بهادری جهرمی درباره احیای یکی از کارخانه‌های غیرفعال نیز توضیح داد: فعال شدن دوباره صنعت نساجی مازندران در قائمشهر خبر خوشی است که بیش از ۴٠٠ کارگر به عرصه کار بازگشتند؛ با این اقدام ١٠٠ شغل جدید احیا و مطالبات کارگران از محل منابع کارخانه پرداخت می‌شود.

افزایش ۳.۶ درصدی خرید گندم

سخنگوی دولت همچنین به خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال زراعی گذشته اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی گندم در سال جاری به ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم به ارزش ۸۳ هزار میلیارد تومان رسید  که ۳.۶ درصد بیشتر از پارسال بود.

وی ادامه داد: با دستور رییس جمهور بدهی‌ و مطالبات کشاورزان تسویه شده و دولت با جدیت به دنبال حمایت از کشاورزان است.

سرپرستی زاهدی وفا تا معرفی گزینه جدید ادامه دارد

بهادری جهرمی درباره تمدید مدت سرپرستی زاهدی وفا بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از رأی نیاوردن و اینکه وزیر پیشنهادی چه زمانی معرفی خواهد شد،گف ت: تا تعیین وزیر جدید، سرپرستی زاهدی وفا ادامه دارد و طی روزهای آینده گزینه پیشنهادی برای وزارت کار معرفی می شود.

با همکاری دولت و مجلس گام خوبی برای افزایش حقوق کارمندان برداشته می شود

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره لایحه افزایش حقوق کارمندان گفت: موج تورم در پی جنگ روسیه و اوکراین و برخی از آثار تورمی ناشی از اقدامات اقتصادی نادرست در سال‌های اخیر باعث افزایش فشار اقتصادی به مردم شده بود به همین منظور دولت در تلاش بود تا آنهایی که حقوق کمتر می‌گیرند و از آثار تورم متضرر می شوند، مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد : یکی از اولویت های دولت در متناسب سازی حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان این است که پرداخت ها باید عادلانه باشند که پیش از این در بحث حقوق کارگران و معلمان اعمال شد.

دستاوردهای سفر مخبر به روسیه

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره دستاورد سفر اخیر معاون اول رییس جمهور به روسیه توضیح داد: آقای مخبر در نشست کشورهای ساحلی خزر، هفت پیشنهاد را برای رفع موانع اقتصادی مطرح کرد که مهمترین آن تلاش برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری مشترک است و در صورت تحقق می تواند یک بازار حدود ۷۰۰ میلیارد دلاری را در برابر ایران قرار دهد و به خنثی سازی تحریم ها کمک‌ کند.

وی با اشاره به آغاز احداث راه آهن رشت – آستارا ادامه داد: تلاش برای تکمیل کریدور شمال – جنوب از دیگر موضوعات مهم بود که می تواند چهار کشور ساحلی دیگر را به خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند وصل کند.

سخنگوی دولت تلاش برای یکسان سازی فرکانس های برق و تبادل انرژی، توافق برای ایجاد نظام مالی بانکی مشترک و موافقت با پیشنهاد ایران برای همکاری های نفت و گاز و گردشگری و محیط زیست و امنیت غذایی را از دیگر دستاوردهای سفر معاون اول رییس جمهور به روسیه برشمرد.

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: در این سفر قراردادهایی منعقد شده است که اجرای آنها تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور را در پی دارد.

درمان دردهای مزمن معیشتی نیاز به زمان دارد

سخنگوی دولت درباره تاکید دولت بر مبارزه با فساد و برگزاری جلسات هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، تاکید کرد: اقدامات این ستاد منوط به برگزاری جلسه نیست و اولویت دولت از بین بردن ساختارهای فسادزا و زیرساخت‌های ایجاد فساد است.

بهادری جهرمی درباره برنامه دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم هم گفت: مسیری که دولت برای وضعیت معیشت و حل مشکلات اقتصادی آغاز کرده است، با جدیت تداوم دارد و آثار این تصمیم گیری ها در شاخص‌های اقتصادی کم و بیش آشکار است و برای درمان دردهای مزمن باید زمان داد.

به گفته سخنگوی دولت، دشمن احساس کرد با اصلاح اقتصادی در کشور، مشکلات اقتصادی در سال‌های بعد مرتفع خواهد شد و این موضوع دشمن را به این مسیر برد که از اعتراض‌ها استقبال و ایجاد ناامنی کند و این اقدام دشمن به روشنی اثبات کرد مسیر دولت برای اصلاح موانع اقتصادی مسیر درستی است.

دشمنان به دنبال تضعیف جامعه پیشرو ایران هستند

سخنگوی دولت درباره تأثیر دشمنان روی مدارس و دانش آموزان، توضیح داد: دانش آموزان در برهه‌های مختلف نشان داده اند با استعدادی که دارند می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند. دشمن در این شرایط سعی در تضعیف این جامعه پیشرو دارد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در این رهگذر تکلیف دولتمردان و جامعه فرهنگیان و خانواده‌ها در این شرایط بیشتر می‌شود تا پیشرفت این نسل با استعداد را در مسیر فرهنگ ایرانی اسلامی هدایت کنند. این نسل، شرایط خوبی را برای کشور رقم خواهد زد.

Share