آقازاده نماینده مجلس؛

جمهوری اسلامی عوامل خارجی و تحریک کننده اغتشاشات را در هر کجای جهان تحت تعقیب قرار می‌دهد

آقازاده با بیان اینکه دشمن همواره درصدد تحت تاثیر قرار دادن روند پیشرفت کشورمان است، گفت: جمهوری اسلامی عوامل خارجی و تحریک کننده اغتشاشات را هم در هر کجای جهان باشند تحت تعقیب قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، «سید علی آقازاده» شامگاه پنجشنبه (۷ مهر) در برنامه گفت‌وگوی خبری ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور به مقر سازمان ملل و دیدار با مقامات خارجی اظهار داشت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخرین اقدامات برای رفع تحریم‌ها را رصد می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس به تعویق افتادن مذاکرات را بخشی از رویکردهای رئیس جمهور در سفر به سازمان ملل دانست و عنوان کرد: ما غالبا آمریکا و کشورهای اروپایی را غیر قابل اعتماد دیدیم بنابراین زیر بار خواسته‌های غیرعقلانی این کشورها نخواهیم رفت.

آقازاده راهبرد مجلس و کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد اغتشاشات و دخالت‌های غربی را هم مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دشمن همواره درصدد تحت تاثیر قرار دادن روند پیشرفت کشورمان است و در اتفاقات اخیر تغییر حوادث به شرایطی که سراسر علیه منافع ملی و تمامیت ارضی است خط قرمز ماست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: با عواملی که به هر شکلی دامن بزنند به اغتشاشات برخورد خواهد شد، همچنین جمهوری اسلامی عوامل خارجی و تحریک کننده این اغتشاشات را هم در هر کجای جهان باشند تحت تعقیب قرار می‌دهد.

* عزم دولت در توسعه فعالیت‌های کشاورزی و شهرهای گلخانه‌ای

وی فعال کردم دیپلماسی اقتصادی و مراودات با کشورهای همسایه و منطقه را رویکرد خوب دولت خواند و اضافه کرد: استان گیلان به لحاظ کشاورزی مناسب‌ترین استان در کشور است و دولت درصدد است از این ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی و شهرهای گلخانه‌ای استفاده کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه دولت امسال اعتبارات خوبی برای مدیریت پسماند در نظر گرفته است ابراز داشت: در حال حاضر ظرفیت پردازش کارخانه کود آلی لاکان به ۶۰۰ تن رسیده و درصددیم هر چه سریعتر کارخانه زباله‌سوز را هم با ۵۰۰ تن ظرفیت راه‌اندازی کنیم.

آقازاده اقدامات انجام گرفته برای تسریع در اجرای راه‌آهن گیلان و اتصال آن به کریدور دریایی انزلی و آستارا را برشمرد و افزود: مسئله راه‌آهن گیلان یک مطالبه فرا استانی و ملی است اما این پروژه در سالهای اخیر متوقف شده بود که مقام معظم رهبری در دیدار پوتین تاکید فرمودند که نسبت به تکمیل این خط ریلی اقدام گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس میزان پیشرفت فیزیکی راه‌آهن رشت به انزلی را ۷۰ درصد ذکر کرد و گفت: با توجه به اعتبارات خوبی که به ویژه در حوزه درآمدهای نفتی اختصاص یافته انتظار داریم این قطعه امسال به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد استقرار ادارات در شهرستان جدید خمام هم یادآور شد: تاکنون ادارات کل و سازمانهایی که باید به صورت تعجیلی راه‌اندازی می‌شد استقرار پیدا کردند و در تلاشیم مابقی ادارات هم با سرعت بیشتر در شهرستان خمام استقرار یابند.

آقازاده ضمن اشاره به مشکلات ترافیکی شهرستان رشت و استمرار روند بازگشایی اراضی برای اجرای جاده‌های کمربندی خاطرنشان کرد: برای توسعه و تجهیز برق در یکی دو سال اخیر سعی کردیم مسئولان کشور را متقاعد کنیم که استان گیلان در این حوزه مشکل دارد و امیدواریم ظرف یکی دو سال آینده مشکلات باقیمانده حل و فصل شوند.

Share